Äntligen framme!!!

Nu är man äntligen hemma hos mamma och pappa, fast de är ju inte hemma förstås :(
Så här sitter man i en stor lägenhet alldeles ensam.
resan upp var ingen höjdare, det var ett vägarbete i Stockholm som såg till att bussen blev 45 minuter försenad.
Det var ingen höjdare kan jag lova. jag har även lärt mig en sak om bärbara datorer, man måste verkligen ställa
in energi schemat i burken. Batteriet höll endast 2 timmar!!!! man kan ju tro att man lever på 1800 talet.
Så resten av resan fick jag sitta och läsa en svd, finns det egentligen några tidningar som är sämre än svd och dn?
Enligt mitt sätt att se det, så gör det inte det.
Mitt under min bussresa när jag fortfarande satt och tittade på American dad på datorn, då vänder sig en herre som sitter framför mig på bussen och stirrar ilsket på mig.
Mannen ser ut som han är på permission från kumlas slutna bunker.
Han har vitt rakat hår, och är alldeles förstörd i ansiktet av en massa ärr.
Jag ser att hans läppar börjar röra sig, och jag inser att han måste tilltala mig.
Jag tar långsamt av mig hörlurarna och bereder mig på att få en smäll, jag trodde att jag hade råkat ha ljud på så han blev störd. Jag darrar lite på läppen när jag frågar ursäkta vad sa du??
Han ser ut att vara jätte stressad och frågar vad jag har för operativ system i datorn. Jag svarar att jag har windows. Då ber han mig försöka ansluta till bussens nätverk för att se om jag kom ut på nätet.
Jag kände att jag blev ganska trött, och förklarade för honom att jag redan hade försökt, och att det inte fungerade.
Då blev det mannens tur att få darr på läppen, han förklarade att han hade linux i sin dator och näst intill krävde att jag gjorde ett nytt försök med min dator.
Jag suckade djupt och gjorde ett försök och förklarade för honom att det inte fungerade.
Jag gav på förslag att han skulle gå fram och prata med buss chauffören. Men det kom inte på fråga.
Då dömde jag ut honom som ett kumla fånge med ett gigantiskt behov av Internet.
Resten av resan förflöt lugnt. Vi hade en jätte vacker buss värdinna så henne lär jag drömma om i kväll :)
När jag kom till Hudiksvall mötte jag upp el Grande för att gå och äta en bit mat. Vi käkade på Texas, det var jätte gott.
Nu har Grande åkt hem och jag sitter själv och skriver blogg.
Jag ska snart gå å sova.
Men vi får se hur det går med det, när man har en halv galen x flickvän som ringer.......  *suck

Men jag ser iaf fram emot morgondagen!!!!!

Då kommer scaramanga fram, så kvinnor ta betäckning eller bli betäckt.

Kommentarer
Postat av: Yours truly

DN och SvD? Hmm. Sitter här med båda två i en stor hög och förstår inte hur man kan leva utan. Men det kanske är som med kaffe - man måste tvinga i sig några beska koppar innan man blir hooked. Kan du inte sätta dig själv på en kost av SvD och DN i en vecka och se om det hjälper? Annars får vi ta fram den stora sprutan. Du hinner precis med en av tidningarna innan matchen Sverige ska spöa Argentina i Fotboll. Gracias!/YT

2008-08-09 @ 09:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0