Äntligen hemma! :)

Äntligen har man kommit hem, efter en helg i det glada hudik.
Så här kommer en sammanfattning av helgens händelser :)
Jag kommer hem efter en god middag med min gode vän el Grande och sätter mig ner för att skriva det förgångna inlägget här på min blogg. Efter det får jag ett sms från min x flickvän.
Hon undrar helt sonika om jag vill bjuda henne på krogen. Jag förklarar att jag inte kan för jag måste vara fräsch till 30 års festen på lördagen. Hon blir minst sagt arg och börjar på att klaga över att jag inte kan göra något för henne, och att hon verkligen VILL gå ut med mig.
Jag svarar att det är ingen större idé för dels så måste jag upp på lördagen och för det andra så stänger krogen om en timme. hon blir rasande och börjar skylla på att det är skillnad mellan våra kulturer. :)
Då blir jag förbannad och påpekar att det faktiskt är hon som har flyttat till Sverige och borde anpassa sig till svenska sedvänjor. Det borde jag inte ha sagt hon blir alldeles tokig och skriker att hon aldrig mer vill prata med mig eller se mig.
Jag svarar helt enkelt Jag älskar dig med puss och kram, sedan la jag på luren.
Min sista tanke innan jag somnar på soffan var Psyko..

jag vaknar upp på soffan runt 09:30. På tok för trött för att gå och handla mat, eftersom mor o far har varit borta på semester ett par veckor så hade de länsat kylen.
Så jag tillbringade min dag i soffan med att se seinfeldt säsong 2.
Klockan 15 var det dags för att duscha och börja göra sig iordning till den stora festen.
Taxin hämtade mig vid 16:40 ochiväg till Idenors hembygdsgård vi åkte. :)
När jag kom fram och steg ut ur taxin kände jag mig väldigt utstirrad alla festdeltagare som var där. Men jag fick ju bjuda på det eftersom jag bara kände födelsedagsbarnet, och två stycken till väldigt ytligt. Så jag fick utnyttja all min sociala kompetens för att ej bli ensam på festen. :)
men det hela löste sig väldigt bra. Vi blev bjuden på grill buffé, Det smakade gudomligt.
Sedan började den riktiga festen.:)
hela kvällen kände jag (Vi kallar henne för kåta Lotta) blickar i nacken.
När hennes sure och bittra man äntligen tog och åkte hem. Så såg kåta Lotta sin chans hon anföll mig och började komma närmare och närmare.
Efter ett tag började hon nafsa mig i örat. och tafsa mig på röven.
Egentligen skulle man skicka in en anmälan till DO för att hon behandlade mitt arsle som en klös bräda för katter. :)
Men Kåta Lotta är inte den kvinna som ger sig utan strid.
Hennes attacker kom allt tätare, och kändes som en bredsida från ett amerikanskt slagskepp. :)
Men jag måste ju säga att jag gillade det.
Så jag hade ju inget val. jag fick ju ta med henne hem. eller hur? :)
Så jag beställde taxi och i väg vi for.
Resten är detaljer den sanna gentlemannen Scaramanga inte avslöjar.
men jag måste ge mig själv lite cred för jag var bra. =D=D
Skämtade bara, vi kom aldrig så långt. Jag lovar

Bilder från festen kommer nog i morgon.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0