Hantverkare - ett släkte för sig!

I dag så har man haft en timmes sovmorgon. Jag skulle ha hantverkare hemma hos mig idag.
De skulle tydligen genomföra någon form av reparationer på fönstren i hela fastigheten.
Jag lämnar nyckeln till hantverkaren som kommer, och bjuder honom att stiga in i väntan på sin kollega, och med det så går jag i väg till jobbet.
Vi har ju inventering i morgon bitte så alla förberedelser måste göras i dag. Så att morgon dagen ska flyta så smidigt så som möjligt.
dagen flöt på riktigt bra faktiskt och vi fick undan väldigt mycket jobb, detta kommer att underlätta väldigt mycket för oss imorgon. :)
jag kommer hem nu vid 21:30 tiden och finner mitt hem helt jävla raserat av dessa så kallade hantverkare,
jag visste inte om att det ingick i hyresgästernas plikter att låna ut toaletten till dessa herrar.
Men det hade jag kunnat ställa upp på, om de inte hade satt stora leriga sko avtryck över hela toaletten. :( För fan om jag har varit på jobbet sen klockan 7 så vill jag inte börja min fritid med att städa, jävla dårar. När jag sedan går in i köket så finner jag min gardin kastad på golvet. Då rann bägaren över totalt.
Sedan finner jag att dessa så kallade hantverkare även har lämnat en kund undersökning om hur jobbet har fungerat.
Hur är vissa människor funtade? Om man stökar till en hel lägenhet och sedan ber sina kunder tala om hur de har upplevt  arbetet. vad förväntar man sig för jävla svar egentligen?
jag satte mig ner framför datorn och komponerade ihop mitt svar på denna enkät. det löd som följande:

Bifogat brev till Mistral Gruppen AB


Hej tack för ett fint utfört arbete med fönstren.

Nu kommer vi till mina följd frågor.

Jag har all förståelse för människans naturliga behov av behöva gå på toaletten. Vad jag inte förstår är varför era medarbetare behöver göra det med skorna på. Jag har jobbat mellan klockan 07:00 och 21:30 Jag kommer hem och finner min toalett helt nedsmutsat med leriga fotspår. Jag får börja med att tillbringa mina första 20 minuter med att städa efter era medarbetare. Jag finner detta högst klandervärt.

Min andra fråga är okej att man tar ner gardinerna för att kunna utföra sitt arbete. Men måste man senare hitta dem på golvet?

Jag förstår att ni kanske har svårt att tro detta om era medarbetare. Därför bifogar jag bilder.



 Badrummet efter nödig hantverkare.


Så här såg mitt badrum ut.



En gardin som måste tvättas :(


Här hittar jag min gardin i en hög på golvet.

Jag förstår att era medarbetare blev irriterade över att jag hade glömt ta ner min ena gardin. Men det medför för ändå inte att den ska behandlas på detta sätt.

Nu undrar jag hur vi ska lösa detta?

Jag hoppas att ni kommer att kontakta mig snarast möjligt så vi får reda ut dessa frågetecken.


Med vänlig hälsning
 
Scaramanga



Jag har i mina dagar lyckats avkräva svensk kassa service. 3500 kr i ersättning för dålig service. jag kan bara säga att denna gång är det Mistral Gruppen ABs tur att lätta på börsen. Fy fan vad jag är förbannad och besviken.
Detta är inte vad jag anser mig behöva utstå som kund
Jag kan bara säga att jag kommer att bli en jävligt jobbig pensionär. När jag får för mycket tid över så kommer jag att skriva insändare och klago brev på löpande band. dock ej till människor inom dagligvaror. För dessa får utstå en hel del ändå. :)
Men nu måste jag hoppa i säng. i morgon är det dags för inventering!!

God natt med er alla!

Kommentarer
Postat av: Vulva

Hur gick det med ditt klagobrev till hägerstensförvaltningen över att dom hade smutsiga toaletter i västertorps hallen?

2008-08-30 @ 08:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0