Idag har man varit ledig!!!! :D

Idag har man varit ledig :)  Man kan ju inte klaga på vädret heller, sol och 22 grader varmt.  :)
Jag somnade på soffan i går för att jag skulle försöka se en film. Det gick ju jättebra, jag hann väl se hela 10 minuter innan John blund kom på besök.
när jag äntligen vaknade så insåg jag att det höll på att bli panik, jag skulle ju möta Anna inne i stan klockan 11.
jag gör ett spänst hopp in i duschen och lyckas på något sätt få badkaret ur balans.
Så det lossnar, medan jag desperat försöker åter få balansen hinner jag tänka nu dör jag. Jag kommer att slå i huvudet i badkaret och drunkna. När jag ramlar så lyckas jag parera fallet så pass att det enda som slår i badkaret är mina stackars knän :(
Ni kan ju tänka er hur skönt det var.
Med sårad själv känsla och värkande knän kliver jag ur duschen efter avslutat värv. bara för att höra telefonen ringa. jag svarar och det är Anna som ringer och meddelar tid o plats för vår lunch och fika. :)
jag tar tunnelbanan och möter upp fröken Anna vid Åhlens. Vi beger oss iväg mot SEB för jag måste ju hämta ut min skatte återbäring.
jag berättar för Anna om mina tankar om skatte verket, men hon tycker att jag är ute och cyklar
Vi går och äter lunch i kungshallarna. det kommer jag aldrig att göra om mitt i lunch rusningen. satan vad folk det var.
Jag visste att jag skulle få vänta på min mat, eftersom jag inte beställde dagens. men jag hade ändå tur, jag fick min mat före en stackars kille, som stod och väntade när jag ställde mig i kö. Till saken hör att han beställde dagens.
på slutet stod han nästan och grät, plus att personalen bara nonchalerade honom.
efter lunchen så uppsökte vi ett kaffe och fortsatte att avhandla allt skvaller i våra liv. Plus att utbyta idéer för hur vi ska bli rika. :)
Men i mitt fall verkar det som jag förblir fattig.
Efter att jag och Anna hade avslutat vår lunch och fika så begav jag mig hemåt. När jag kommer upp ur tunnelbanan så ringer en annan kompis och frågar om vi ska ta en fika.
Jag svarar att det är givet och inom en timme så sitter vi och fikar inne i stan. Det var jätte kul jag har inte träffat henne på länge. Så när vi träffas brukar det bli mycket skratt. vi sitter på ett café inne på östermalm och funderar på om man verkligen måste se ut på ett visst sätt för att passa in.
killar ska ha rosa skjorta, back slik och gärna "känna" personalen på de hetaste krogarna.
tjejerna ska ha ûber blonderat hår, pusch up bh, och upp sminkade läppar som får Donatella Versace att framstå som en amatör i sammanhanget :)
Vi konstaterade att vi aldrig skulle passa in på östermalm. men det är ju roligt att vara där ibland och se spelet mellan män och kvinnor. :)
Så efter att vi hade avslutat två separata café besök så skildes vi åt, och jag kan säga att käkarna är helt slut. sällan man får skratta så mycket. :)
Det är konstigt att personalen på de olika caféerna vi besöker alltid tittar så konstigt på oss? kan det bero på att vi kommer från förorterna? eller beror det på våra diskussionsämnen? Ja man kan ju bara fundera, men jag kan säga att jag hade en alldeles underbar dag! =D

God natt med er alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det väl så, att Stockholm är en förort till Gnarp!

2008-08-21 @ 19:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0