Stor spenderaren!!!

Vaknade upp klockan 9 av att telefonen ringde, jag trodde ju att jag skulle avlida.
I andra änden var det en uppspelt [ARSLET] Vulva som satt och skrek att det var fullt krig på Battlefield och att jag måste kliva upp. :)
Jag svarar med ondska i rösten att javisst jag kommer. Men i samma sekund som jag lägger på telefonen så somnar jag om.
När klockan är halv 11 så ringer Lisa och väcker mig. vi har ju bestämt att vi ska mötas klockan tolv så hon ringer och väcker mig. :) Hon vet ju att jag duschar väldigt länge Så hon vill se till att jag är i tid.
Jag inser att jag måste snabba på om jag skall hinna in till stan till 12, så jag hoppar in i duschen,
Johan tyckte att jag skulle köpa en peeling för män igår när vi var till skärholmen igår. Jag provade den och det kan faktiskt rekommenderas Det kändes som om man hade 1000 små knivar som rev i ansiktet. :) men efteråt kändes ansiktet som en liten barnrumpa. :)
Efter det var det bara att bege sig ner i tunnelbanan, för avresa mot centralen.
jag träffade Lisa på centralen och vi begav oss ut i butiks havet och började leta en jacka åt Lisa. :)
på andra butiken fick vi genast napp. det är ju inte varje dag. :)
Sedan var det dags för mig att leta ny höst/vår jacka, jag kan ju säga att det var lite mer besvärligt.  vem fan syr kläder för män??? och hur ska man se ut egentligen??  Det verkar ju nästan som om man inte ska äga några axlar. Ska man ha någon som passar över axlarna och i armarna så ser man ut som en livs levande barbapappa i kroppen. :)
jag hade faktiskt tur som hittade en jacka på jack & Jones som satt bra, och såg respektabel ut.
Sedan fick jag för mig att jag skulle titta på ny kostym.......
vilket jävla infall det var. Om det var problematiskt att prova jackor, så var det en omöjlighet att prova kavajer. för i hela fridens glada dagar, jag ljuger inte om jag säger att jag har provat 20-25 kavajer idag.
jag har alltid velat ha en Hugo Boss kostym, så vi vandrar upp på NK. (billigaste stället i stan :( )
Vi vandrade upp till herrekiperingen på Nk ochbörjade leta, efter en snygg Hugo Boss kostym.
Vi hittade massor av snygga kavajer, men det enda felet var att alla var ju för fan för små. :(
Jag kunde ju för fan inte röra armarna i kavajerna. Det kommer fram en jätte trevlig personal och frågar om vi vill ha hjälp? jag frågar om de inte har större storlekar, hon upplyser mig då om att Hugo Bos inte gör storlekar större än 56.
jag frågar vilka killar som kommer i en kavaj som är sydd för en 14 åring? Hon upplyser mig då om att vi kan gå till ett annat ställe för där sålde de Hugo classic som var mer traditionell...
Sa hon egentligen att jag var vanskapt? man kan ju fråga sig. :(
Efter att vi hade varit och tittat på de klassiska modellerna och insett att det inte var något för mig, så gick vi in på en butik bredvid.......
Där fanns det jätte snygga kavajer men när prislappen börjar på 7500 kr, då har man hamnat lite fel om man jobbar inom butik. :)
Efter 4 timmars letande kom Lisa på atthon visste om en butik till, vi gick dit och där hängde den. En jätte snygg kostym. jag provade den och den satt som gjuten. :)
jag tittade på prislappen och den skulle ju gå på 4200 kr. Det sved i hjärtat men den trevliga personalen förklarade för mig att det var 30% rabatt.  :)
Så för en gångs skull lättade jag på plånboken. :) Så nu är byxorna på väg till skräddaren för att sys upp.
Det lustiga var att detta var en storlek 54. Så jag säger bara en sak skit på er Hugo boss. ni kan fortsätt sy kostymer för människor utan axlar.
men dagen har varit riktigt rolig och som vanligt med Lisa förflutit under mycket tok och skratt. :)
Så nu ser jag fram emot morgondagen, och allt vad som kommer att hända då!!
ha en bra kväll på er!

Scaramanga






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0