Tisdag 12/8 -08

Idag har det varit en rörig tisdag, minst sagt.
När jag kommer till jobbet upptäcker jag att kvälls personalen har glömt förbereda bake off brödet till oss på morgonen.
:( Det blev lite panik, med tanke på att vi oxå var kort om folk den första timmen.
Men vi hade sådan tur att det löste sig:)
jag har spenderat min dag med att springa fram och tillbaka till kassan,
Det märks att somliga är tillbaka från semestern, helt klart. :)
Helt plötsligt ringer det från kassan, en flaska med sweet chili sås har gått sönder och jag måste städa upp.
jag tar med mig en sopskyffel och börjar med att sopa upp den trasiga glasflaskan. Jag går ut på lagret för att plasta in det trasiga glaset, så att ingen ska skära sig.
In genom dörren far chefen :)

Håller du på att städa upp?
Ja.
Se till att torka upp först, så ingen halkar. (Då står jag med skurmoppen och är på väg till olyckan)
ja jo visst mumlar jag.
Jag hinner ta två steg till.
aaaahh Varför är det så tomt i frysarna?
Jag svarar, att det är för att det har gått väldigt mycket varor, och att jag ska beställa hem extra tills nästa leverans.
Efter detta så funderade jag allvarligt på att klona mig, en del kan städa nästa beställa och den tredje kan ge god service till kunderna. :)
Efter detta är det dags för lunch.

Efter lunchen vandrade jag åter ut i butiken. Då kommer det fram en kund till mig och säger
Ordna en taxi åt mig.
Varför kan man inte be snällt? :(
men denna kvinna är en känd konstnär, så man kan ju förstå en del av hennes märkliga beteende. :)
En av våra latté mammor frågade mig vad jag hette idag.
Hon har alltid varit jätte trevlig, men nu ville hon verkligen presentera sig.
jag vet inte om hon har fallit för the Scaramanga charm. :)
Troligen inte. men det kan inte vara lätt för alla latté mammor och se tjuren Scaramanga springa omkring i butikskläderna och se allmänt het ut. =D
När man lutar sig framåt för att fylla på varor, och stål rumpan står rakt ut. :)
Hur kan en kvinna behärska sig? =D

Vi hörs i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0