Torsdag 14/8

I natt vaknade jag igen, jävla piss. :(
Jag flyttade i god ordning över till soffan och somnade framför TV jag försöker ju följa med OS, jag lyckas kanske se 15 sekunder varje natt. :)
Anledningen till att jag flyttar över till soffan, beror nog på värmen i lägenheten. Eftersom man har en unkis soffa i bästa skin imitation, så blir ytan svalare. Det är iaf min teori.
Vid 8 tiden blir jag väckt av klockan det var dags att kliva upp och göra sig iordning för dagen.
Jag lämnade lägenheten och begav mig till butiken. Jag började med att dricka kaffe med en del av personalen. Efter det var det dags för att städa kontoret inför utbildning jag skulle hålla med representanter för kronfågel angående butikens order system.
På utsatt tid ankom mina lärljungar och utbildningen började.
jag stod och pratade i över 1 timme och 20 minuter, De verkade väldigt nöjda med utbildningen och tackade så hjärtligt. Lönen jag fick bestod av presentkort på kronfågel produkter till ett värde av ca 500 kr, plus lunch. :)
Tyvärr blev jag tvungen att tacka nej till lunchen, så jag fick ha den innestående.
jag får väl vara hyfsat nöjd med betalningen, även om det hade varit roligt att få kontanter. Men men man kan inte få allt här i livet.
Efter utbildningen var det dags att ta tag i dagens arbetsuppgifter. mitt främsta mål var att plocka upp frysen. vi fick en väldigt stor leverans idag, men som tur var så fick jag mycket hjälp. :)

 När jag senare stod och frontade hyllorna i butiken så kommer jag på mig själv med att tänka vad har föräldrar egentligen för koll på sina döttrar? Är det normalt att 13 åringar ska ha ûber blekt hår, puch up och en mini kjol som inte lämnar mycket över till fantasin?
jag vet inte om det är jag som håller på att bli gammal, eller om det håller på att barka långt åt helvete med modet för barn.
I nästa stund öppnar en av dessa 13 åringar munnen och yppar dessa ord. Tror ni blondinbella bor här? Tänk va coolt det vore. hon är ju ultra cool.
jag känner inte blondinbella, men i och med att jag hörde dessa bevingade ord så förstod jag vilken makt hon har över dessa tonåringar. kanske vore dags att börja tänka sig för vad man skriver?
Usch jag låter som en gammal gubbe, fan jag som lovade mig själv att aldrig bli över 19..... :)

Jag arbetar vidare och helt plötsligt så kommer en gammal herre fram till mig. jag kallar honom för bagarn för det har varit hans yrke för i tiden. Det värsta han vet i dagens samhälle är som han uttrycker det förbannade fullkornet. bagarna har fått fullkorn på hjärnan, allt ska vara fullkorn. Titta bara vad de har gjort med wasa husman. Bästa spis brödet för i världen, nu är det reducerat till att vara hårt som plåt bitar. Allt bröd är förstört!!!!! :)
Vad jag vet har inte wasa husman ändrat sitt recept sedan 40-talet. bara förpackning. men när man påtalar det för honom möts man enbart av misstro.
För bröd ska vara vitt som toalett papper och vara sötat med ordentligt med sirap.
Jag tänker i mitt stilla sinne om han kommer att drabbas av ålders diabetes? jag hoppas inte, men risken är nog överhängande.

När jag sedan går ut för att titta till panten så ser jag en av våra lokala pundar tanter som sitter på en bänk med manligt sällskap. Jag hälsar på dem och går sedan iväg mot panten. då skriker den manliga pundaren och frågar om jag inte kan bjuda honom på en cigg.
Jag säger tyvärr, men jag röker inte.
Till min stora förvåning accepterar han mitt svar utan någon diskussion
Han vänder sig sedan om mot sitt kvinnliga sällskap, som precis har avnjutit en stor klunk öl.
han frågar henne helt enkelt om hon har någonstans att sova inatt, samtidigt som han flaxa ordentligt med ögon fransarna, =D
Hon svarar att hon har en lägenhet i närområdet.
han lyser upp och börjar viska något till henne. :)
När jag går in i butiken så hör jag ett flickaktigt fnitter och kan bara konstatera att kärleken spirar i alla samhällsgrupper.
De kanske inte blir lyckliga för alltid, men även en natt kan betyda mycket. :)

medan dessa två pundare nu säkert ligger och har het älskog. Så kan Scaramanga bara konstatera att det blir ytterligare en ensam natt. Men imorgon kanske man träffar på den afrikanska sex gudinnan, då ska jag fan våga bjuda henne på date =D
Joooooooooooooooooooooooooooooooo den chansen är ju stor........... :)

god natt!


Kommentarer
Postat av: Katja

Klart att du ska be om en dejt!!!!!

2008-08-15 @ 08:54:01
Postat av: Carolin

God Morgon,

Och tack för dina fina kommentarer i min blogg!

Vilket roligt inlägg - jag hoppas du möter din afrikanska sexgudinna i helgen!

2008-08-15 @ 09:17:21
URL: http://ungkvinnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0