Utkast: Aaaah äntligen ...

Aaaah äntligen har man vaknat upp efter en hård helgs festande. Jag vaknade upp vid 10 tiden och tog med mig mitt älskade täcke och flyttade över till soffan. Min älskade soffa den o jag har tillbringat många timmar tillsammans.
Jag har under hela helgen mått förvånansvärt bra. Det är högst ovanligt när det gäller mig som brukar tillbringa mina helger när jag varit på fest i fosterställning, med gråten i halsen pga huvudvärk.  big_smile
Men så inte denna helg.
I fredags kom jag hem efter jobbet hade tänkt tillbringa fredagen med att spela lite battlefield 2. Men jag hade inte mer än hunnit komma hem innan stoffe ringde. Han o hans flickvän behövde lite sällskap, jag tackade för inbjudan och gav mig genast iväg.
Men ica påsen laddad med stark öl och humöret på topp så ankom jag till hägerstensåsen. Stoffe mötte upp mig vid tunnelbanan och vi gick iväg till Evas lägenhet (stoffes tjej).
Vi började festa loss vi tre, en riktigt munter skara. jag och stoffe satt och pratade en hel massa strunt mest hela kvällen. Stackars Eva måste ha varit rätt trött på oss på slutet. big_smile
När ölen och festen började lida mot sitt slut, och det var dags att ta och röra sig hemåt. Så började vi diskutera något, jag kommer inte längre ihåg vad det var. Men jag frågade iaf - Men ni två är väl ihop?
Det utbröt en isande tystnad i rummet...big_smile
Stoffe tittade på mig. Scaramanga nu har du iaf ställt till det....
Jag fattade ingenting, men insåg att jag hade trampat ordentligt i klaveret.
varför kan jag inte lära mig att vara tyst någon gång???
Vi kan ju säga så här om festen höll på att ta slut innan, så tvärdog den med mitt uttalande. big_smile Jag linkade sakta hemåt för att betänka mina sorger. I bakgrunden hörde jag - Men snälla Eva.....

vaknade upp på lördag morgon....
Innan jag slår upp ögonen så brukar jag alltid känna efter hur jag mår, om jag mår bra eller om jag kommer att sky solen som dracula ochh spendera min dag med den vita porslins guden Gustav. big_smile
Men denna dag så mådde jag ju ganska bra förutom att jag hade sovit på mina armar, jag måste ha sett ut som om jag bad mot mecka. big_smile
Den naturliga reaktionen på detta sömnläge blev ju att mina händer o armar hade somnat. big_smile När jag sedan försökte resa mig upp så small det till i min nacke. Det lät ungefär som en atombomb briserade, jag fes inte, jag lovar.big_smile
Resultatet av bomben blev en fruktansvärd nackspärr. Jag ålar mig över till soffan slår på tvn och tänker tyst, låt mig slippa detta.
jag fortsätter min dag med att vara hungrig. men på grund av nacken så ville jag vänta lite med att glida ner på pizzan för den vanliga bakis pizzan. Men efter ett tag gick det inte att vänta längre, hungern drev mig upp ur soffan och fram till träningsbänken. Träningsbänken fyller nu en funktion av garderob.big_smile
Jag lyckades med att få på mig en T shirt med mycket besvär och vandrade mig iväg de 75 meterna till tellus pizzeria. Dessa 75 m var fyllda med tårar o ångest när jag gick framåt som ett skadeskjutet djur. big_smile
jag hade lovat att jag skulle gå ut med några vänner på kvällen och jag kände att jag egentligen skulle behöva tacka nej till festligheterna. Men när jag hade varit drivande i att vi skulle gå ut, så kände jag att jag inte kunde tacka nej.
Strax innan jag skulle avresa från mitt älskade kransen till det smutsiga hornstull, så ringde Henrik och frågade om han kunde få följa med.
jag svarade att det var ju självklart, så Henrik, Rickard och jag mötte upp varandra i hornstull för att gemensamt gå till Camilla som höll i förfesten. big_smile
Vi kom upp till Camilla och började genast girigt suga i oss vårt medhavda dricka. Själv korkade man upp en flaska sparkling chardonnay. big_smile Fan vad gott det var. men tyvärr hade vi alla räknat lite fel på mängden dricka vi behövde. Så vid 20:30 tiden var allt slut.
Vi enades om att vi skulle gå på Aladdin. Det är ett stort ställe inne i sthlm city med tre dans golv mm. Vi blev varnade av vakten att det skulle inte vara något folk innan kl 23:00. men det struntade vi blankt i, vi var ju ute efter att bli full och då är det väl bara bra om det inte är kö i baren??big_smile
men när vi kom in och såg vad vi hade gett oss in på, började vi fundera. Det fanns 8 personer i denna jätte lokal, varav 6 var personal. big_smile
Men vi vägrade gå ut, vi hade ju fan pyntat 140 spänn i inträde.
Vi satte oss ner och började hinka i oss öl och drinkar. big_smile
Vi hade ganska trevligt men det var ju tur att folk började anlända vid 23:00 för vid den tiden satt vårat gäng och halv sov i soffgruppen.
Men tids nog satte partyt igång. Henrik slet med mig upp på dansgolvet och till en eldig latino sång rockade vi loss. big_smile
Ni kan ju tänka er mig med min nacke, jag är stel i vanliga fall. men denna gång var det ju ännu sämre. Varje gång jag tog ett steg på dansgolvet så kändes det som en omänsklig tortyr. big_smile men vad gör man inte för er kvinnor? big_smile
Vi hade jätte trevligt där på dansgolvet och partade på med ett bra tempo.
jag sitter och småretas lite med Camilla och Rickard och kommer insinuationer. big_smile
Det föll inte i god jord hos Camilla, När jag inte var beredd utan står på dansgolvet och dansar, då smyger hon upp bakom mig och med all kraft slår hon mig i rumpan med öppen hand flata. jag skriker rent ut och lyckas samtidigt vrida till nacken så jag trodde att mina sista dagar var komna. big_smile
Jag tappar självbehärskningen, jag vänder mig om och nyper tillbaka. Det enda felet var nog att jag nöp en hel del hårdare. Sedan frågar jag henne om hon är helt från vettet? Som slår mig när hon vet att jag har ont. Hon bara tittar på mig och säger att jag ska sluta djävlas då. jag måste ju ge henne lite rätt, så jag bad faktiskt om ursäkt efter det.

Vi satt och tittade ut över dansgolvet, då fick jag se en jätte fin thailändska, Jag är ju lite svag för asiatiska kvinnor, så jag tänkte bara the hunt is on. big_smile
Sedan ser jag till min stora förskräckelse att denna vackra kvinna är tillsammans med en svensk. Han ser ut som en vandrande parodi på den svenska mannen som åker till Thailand för att söka kärlek. big_smile
Han är 40-45 år blont halvlångt hår ganska överviktig. När han sedan rör sig som Stig helmer över dansgolvet så gör det inte bilden bättre. big_smile
Han rockade loss utav bara den, han njöt verkligen av situationen.
När jag sedan tittar åt andra hållet så ser jag två andra söta asiatiskor, jag tänkte nu ska jag ge dem dem lite av the scaramanga lovin. Jag dansar mot tjejerna, och tittar upp mot deras sittplatser där sitter 5-6 överviktiga svenska herrar och dreglar över tjejerna. big_smile
Tydligen så var det ett enda sällskap.

Efter det blev det hemgång.
Men jag lovar att kärleks spridaren scaramanga kommer att strida en annan dag. big_smile

I morgon är det jobb, hoppas att det händer något roligt som jag kan delge er! big_smile

God kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0