Utkast: Äntligen är ...

Äntligen är denna tisdag till ända. Jag trodde aldrig den skulle ta slut. på grund av sjukdomar ¨å har hela dagen varit upp och nervänd. Men jag måste säga att det gick rätt bra iaf efter de förutsättningar som gavs.
Jag fick träffa min afrikanska sex gudinna idag big_smile Det var helt klart dagens stora plus. Stolpskottet var med denna gång oxå, men hon sa att det var en arbetskamrat. Så än lever hoppet!!!!big_smile
Hade det varit hennes pojkvän, då hade jag lagt in en formell protest.
Hon är så himla vacker.
Men vad ska man ta sig till? Det är ju ett gissel att man ska vara så blyg, jag måste helt enkelt arbeta på detta. big_smile
Någon som har några förslag på hur man raggar afrikanska sexgudinnor vänligen skriv ner dem åt mig big_smile
En av mina föredetta flickvänner ringer till mig idag. Vi har inte pratat på över en månad och det första hon gör är att börja gnälla om hur dåligt ställt ekonomiskt hon har.
Jag hörde direkt åt vilket håll denna diskussion var på väg.
Så jag sa åt henne att hon måste försöka söka jobb, så skulle det bli bättre. Men tydligen var arbetsmarknaden väldigt svår just nu. För hon hade minsann sökt massor av jobb, och inte fått något.
Jag frågade hur många hon hade sökt?
hennes svar blev 5.
När jag sedan påpekar att 5 jobb är ingenting i sammanhanget, man kanske måste anstränga sig mer.
Reaktion på den meningen blev en på slängd telefon i örat. sad
Jag skrev ett sms till henne där jag förklarade min sida av saken och erbjöd mig att hjälpa henne att ställa upp ett cv. Jag har inte fått något svar och jag lär knappast få något heller.
Men har inte människor ett ansvar för att ta hand om sig själv? Om det inte hjälper att söka jobb genom arbetsförmedlingen, då kanske man måste ta till andra vägar. Så som bemanningsföretag, eller genom besök på företagen så man visar att man finns tillgänglig för arbetsmarknaden.
Men tyvärr så lever vi i ett röd färgat Sverige där ingen tycks behöva ta eget ansvar. Det är enklare att sätta sig på sin stol och bli matad med bidrag.
Men som tur är börjar det bli bättre.

Tråkigt att dagens inlägg blev en så bitter historia. Vi får hoppas på att det blir bättre imorgon.
Men jag fick ju iaf se min afrikanska sex gudinna, så jag kommer att sova lyckligt i natt. big_smile


Kommentarer
Postat av: JB

Ha en trevlig lillördag!!!

2008-08-06 @ 17:16:03
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu
Postat av: Teela ♥

Nu har jag ny blogg :) Hoppas du vill följa mig där.

2008-08-06 @ 17:17:47
URL: http://www.metrobloggen.se/teela
Postat av: ANGELICA

Hoppas du har en bra dag! :)

Kram.

2008-08-06 @ 17:19:14
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0