Utkast: Äntligen måndag ...

Äntligen måndag eller vad är det man säger ? smile
jag måste säga att denna måndag har gått väldigt bra.
Jag vaknade 20 minuter före klockan skulle ringa, jag kan ärligt säga att det har aldrig hänt förut.
Jag hoppade upp ur sängen, slängde på kaffebryggaren och tvn, man kan ju inte gå på jobbet utan att ha sett ett matlagningsprogram, eller hur?
jag gav mig av på den långa vandringen med metallicas - one i lurarna.
Glad i hågen anlände jag till jobbet och möter upp mina medarbetare, det samspråkas lite om hur helgen har varit, och vad vi ska göra på den komande personalfesten. big_smile
Det ligger numera ett förslag på att vi ska äta middag och spela rund pingis.....
jag hade bara en åsikt om detta och det var tänk om man blir svettig? Hur kul är det att gå på krogen då?
Men jag blev tröstad av en av mina medarbetare som sa att det skulle man inte bry sig om?????
jag förstod inte riktigt resonemanget i detta, men vad kan man säga alla har väl rätt till en åsikt? yeah right big_smile
Jag har oxå börjat på att bli retad för att jag beställer hem mycket läkerol. Väldigt många på jobbet anser att jag beställer hem så mycket läkerol bara för att tjejen som säljer in dem är så snygg..... big_smile
Skulle jag göra något sådant????
Mina argument att det är bra marginal kronor och hög omsättningshastighet verkar inte bita på mina medarbetare.
De vidhåller bara att jag är tänd på henne. Det är ju lite svårt att försvara sig mot dessa argument. Så vad ska jag göra?
Tyvärr kom inte läkerol tjejen idag, för när läkerol tjejen kommer, då vet man att det blir en bra dag big_smile
Det där lät ytterst perverst, men det var faktiskt inte det som var meningen. big_smile
I övrigt har dagen förflutit ungefär som vanligt. Vi hade en kund som kom in med synpunkter, men varför kommer man med synpunkter när man stinker sprit?
Hur kan man ens tro att folk ska ta en på allvar?
Jag har bara ett ord för dem, dårar!
jag har även ett annat exempel, en kund kommer in till kassan och säger åt kassören - hälsa era korkade chefer att de ska ta in kvarn salt, jag vet att det inte är ditt fel.
Hur kan man efter ett sådant uttalande förvänta sig någon hjälp?

crazy permo tanten var oxå inne idag, vilken människa big_smile Ett sant original big_smile
Hon är i 50 års åldern, och sitter i permobil. Det är bara ett fel.
Endra har hon inte lärt sig hantera den eller så lider hon av total brist på empati.
Denna tant gasar på inne i butiken, det är ett under att det inte blir märken på golvet när hon gasar. big_smile
När man ser henne är det bara att hoppa ur vägen, för hon ska minsann fram. big_smile Det spelar inte någon roll om det är personal som jobbar eller kunder som handlar. big_smile Hon slår på blinkers en och kör på den som är i vägen big_smile
Hon har aldrig kommit på tanken att säga ursäkta kan jag få komma fram? big_smile
Mig har hon kört över foten på minst två gånger big_smile och när man sedan ger henne en arg blick och frågar vad hon sysslar med. Så blir hon helt tokig och bara gasar i väg, utan att be om ursäkt. big_smile muttrandes något ohörbart. big_smile
Så både personal, kunder och inventarier måste passa sig noga när crazy permo tanten kommer! big_smile

nej nu ska jag ta och lira lite BF2.
bara så ni vet är det bara tomtar som spelar WoW. big_smile
BF2 = Ett manligt spel
WoW = För dårar som vill flyga på en blå fågel och handla guld på ebay. big_smilebig_smilebig_smile

Hoppas alla har lika kul att läsa min blogg som jag har att skriva den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0