Utkast: Idag har ...

Idag har det varit en lugn dag på jobbet. Förutom en sak. Där står jag i godan ro och fyller på charkvaror. Helt plötsligt ringer telefonen i min ficka. Det var kassa personalen som meddelade att det var något fel på pant maskinerna. Jag suckade för mig själv och började gå mot pant maskinerna.
När jag kommer fram till maskinerna ser jag till min stora förskräckelse en pundar tant som står och ska panta. Hon har lyckats smutsa ner hela pant rummet, det ligger äckliga påsar med kläder och pant flaskor överallt.
Jag stirrar på tanten och säger åt henne att hon ska minsann städa upp efter sig. Hon blir sur och börjar tjafsa om att hon minsann inte bor med sin mamma. (konstigt vore det annars när hon var över 50 år själv)
jag fixar maskinen och ska precis börja gå därifrån när pundaren skriker på mig att hon ska ha betalt även för flaskor som inte gått genom maskinen. Jag upplyser henne vänligen om att man tyvärr inte får ersättning för dessa flaskor. Hon blir alldeles tokig och börjar skriker att jag har stulit pengar av henne. jag ledssnar ganska fort på henne och går in i butiken och fortsätter jobba.
jag ser när denna människa kommer in i butiken för att lösa ut sina pengar, hon har tydligen bestämt sig för att snatta lite prylar oxå. Men eftersom jag följer med henne genom hela butiken så lyckas hon inte med det. jag ringer ner till kassa personalen och ber dem att titta igenom hennes påsar. Jag går oxå ner till kassan ifall det skulle bli tjafs.
När pundar tanten kommer ner till kassan så visar hon så gärna upp sina två påsar. Jag nöjer mig med detta och beger mig bort mot charken. Helt plötsligt ringer kassa personalen på mig igen och säger att jag måste skynda mig tillbaka. När jag kommer ner till kassan så har pundar tanten fått stora spelet och står och skriker att kassa personalen har stulit hennes väska. big_smile jag förklarar på mitt allra trevligaste sätt att hon bara hade två påsar med sig in i butiken. Pundar tanten skriver att vi måste ringa på polis för vi var tjuvar. Vi stal av henne. Jag började tappa tålamodet och skrek åt henne att hon skulle ut ur butiken och fort skulle det gå. Jag eskorterar henne ut och talar om för henne att hon skulle hålla sig på utsidan.
Efter det så återgår jag till mina charkvaror. två minuter senare ringer kassa personalen igen för då var hon inne och bråkade igen. Jag går åter ner för köra ut henne, denna gång hade vi stulit hennes jacka.
Detta scenario upprepade sig kanske 10 gånger och varje gång hade vi stulit något annat av henne. Sista gången då försvann det sista av mitt tålamod. Jag skrek åt henne att hon skulle försvinna, en hon bara vägrade. Det hela slutade med att jag fick ta tag i hennes nacke och leda henne ut. Då skrek hon att jag hade misshandlat henne. Jag höll på att explodera jag gjorde väldigt klart för henne att om hon inte försvann inom en minut så skulle jag ringa polisen, ochatt de skulle ta med henne på prov tagning.
Hon blev helt vit i ansiktet och krafsade ihop sina saker och försvann ner i tunnel banan.big_smile
man kan ju bara fråga sig, hon höll på i två timmar och skrek att jag skulle ringa polisen. När jag äntligen är på väg och göra det, då försvinner hon. Man kan ju fråga sig vad som fanns i hennes kropp?

Jag har ju bara ett halvår kvar tills jag fyller 30 nu. Min åldersnoja mildrades inte av att jag blev mobbad av två 13 åringar för att jag hade rynkor big_smile
Men är det inte så att rynkor är charmigt? Eller måste jag lägga in mig på en botox kur?
big_smile Ja livet är inte lätt varje dag för scaramanga. big_smile men det är ganska kul oxå big_smile

God natt Gnarp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0