Utkast: igår kom ...

igår kom man äntligen hem från en fantastisk Ålandskryssning, jag kommer här att göra en kort resumé av det roligaste.
På fredagen vandrade man sig i väg på jobbet fylld av förväntningar. Jag har lite andra arbetsuppgifter nu under sommaren, så varje dag är en ny utmaning. Man får verkligen en ny respekt för ens kollegor när man upplever vilka problem och frågeställningar de ställs inför i sin vardag. smile
Så jag står härmed inför er som en mer ödmjuk kollega. smile
När klockan äntligen började närma sig 15, och jag höll på att avsluta min arbetsdag. Då känner jag en stark odör. Det luktar helt enkelt bajs. Jag funderar på om det är ett barn som har bajsat på sig. Men lukten försvinner inte.
Jag vandrar mig sakta ner mot kassan och när jag nästan är framme så börjar kassören på att tok ringa. smile Jag rusar ner mot kassan och ser där till min stora förskräckelse vad kassören ringer om..........
två meter från kassan ligger en diarré klick stor som en ordinär tallrik.
Jag kan inte förklara för er vilken stank det var. Det luktade i hela butiken.
Men en av våra kassörskor hade redan börjat städa upp bajset. Jag drog en djup suck av lättnad, för annars så hade jag åkt på detta. wink
Jag berömmer henne och vandrar in till video övervakningen.
På bilderna ser man en herr i 40 års åldern som kommer ner till kassan och helt plötsligt börjar dra sig i shortsen. varpå diarré klicken ramlar ner på golvet. big_smile
Efter det ser man hur mannen ställer ner sin kundkorg framför sin lilla olycka, och vandrar in i butiken igen. Han återkommer två minuter senare som om ingenting har hänt. Han plockar upp sin kund korg och ställer sig i kassa kön och betalar sina varor och lämnar butiken. big_smile Det är i alla fall självkontroll om något, om samma sak hade hänt mig så hade jag gråtandes sprungit ur butiken och aldrig återkommit. big_smile
men jag misstänker att han hade stomipåse. Men det är inget jag vet säkert.
Efter det lämnade jag butiken och begav mig till slussen för att möta upp mina vänner som jag skulle åka till Åland med.

Vid slussen mötte jag upp Johan, Katja, Denisé och John. Vi begav oss upp i götgatsbacken för att äta lite middag innan det var dags att borda båten.
Pizzan var ju ingen höjdare men den fyllde sin funktion, sedan begav vi oss till en pub som låg på en båt för att värma lite. Det var som att sitta i en bastu på denna pub. Sedan var det ingen höjdare att sitta med alla människor som hade klivit av båten och tog en sista färdknäpp innan de gick hem.
men ölen fyllde oxå sin funktion och efter en vandring som kändes oändlig kom vi äntligen fram till viking terminalen. big_smile
Vi öppnade dörrarna och möts av n gigantisk kö. sad
Men som tur var så gick det ganska fort. Väl ombord på båten så letade vi rätt på våra respektive hytter. Jag och John på våning tio och de andra på våning sex. Vi inkvarterar oss och begav oss sedan till soldäck för att njuta av kvällssolen och förtära ännu mer alkohol. big_smile 
Efter ett tag var det dags att bege sig till hytten för att göra sig vacker inför kvällen.
När detta var avklarat så gick vi till taxfreen för att inhandla kvällens godsaker. jag köpte en flaska sparkling chardonnay och ett par bira. Jag tycker verkligen att det är gudarnas nektar. big_smile
Efter det så begav vi oss till kareoken för att titta på de modiga som vågade kliva fram.
Efter det var vi på danssalongen och tittade, Denisé lyckades till och med övertala mig att dansa. chockerande speciellt eftersom jag har en taktkänsla som en snigel. big_smile men det gick ganska bra i alla fall. Så jag blev väldigt nöjd big_smile Det var roligt, det hade varit kul att kunna dansa på riktigt!!!
När vi hade förärat danspalatset ett tag så begav vi oss till discot. Men det var ingen större höjdare så vi begav oss till Johans hytt för att dricka mer öl. big_smile
Efter ett tag kände jag, Denisé och John ett starkt behov att glida in på discot igen.
Men det hade inte förbättrats nämnvärt. Jag bjöd John och Denisé på varsin drink. Efter det föll nog John in i ett koma tillstånd, så han gick och sov.
Så Denisé och jag blev oroliga och började leta. Men som tur var så hittade vi honom i hytten. smile
Jag hade lovat katja att följa med Denisé hem till sin hytt så hon inte kom bort sig på båten, och som den sanna gentlemannen så hedrade man sitt löfte och följde med henne till hytten. När vi kom ner så antar jag att det var jag som skulle vara rolig och djävlas med Johan, men jag kommer inte ihåg faktiskt. Så jag eller någon höjde värmen till max big_smile det enda problemet var ju att jag oxå somnade i hytten. big_smile
Så när vi vaknade på morgon var det 35 grader varmt.
Synden straffar ju sig själv som det heter.
Torsdagen spenderades på soldäck och med avslutande taxfree besök. jag inhandlade ett väldigt gott vin från Chile. big_smile Det ska avnjutas så fort jag får en ny kyl, så jag kan kyla vinet till rätt temperatur. smile
När vi sedan ankom Stockholm och skulle vandra den långa gången till terminalen så uppstod vissa problem. Alla människor verkade ha tänkt samma tanke som oss att vänta lite med att kliva av. och i gången till terminalen fanns ingen ac. Så tänk er propp fullt med människor och 40 grader varmt. sad Människor höll på att svimma. När vi kom ut så var huden täckt av svett. En tanke som oxå slog mig när jag gick i gången var, Varför handlar människor dessa otroliga mängder sprit? Det väger ju ton.
Men jag antar att de ska spara ett par kronor. Sedan har ju multiköps prissättningen sin betydelse. big_smile
När jag väl kom hem, så lyckades jag hjälpligt få i mig lite mat innan jag slocknade i soffan. Där vaknade jag klockan 6:30 i morse. big_smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0