Utkast: Jaha då ...

Jaha då har det varit en ny helg och med det så har jag missköt mitt skrivande här på G.O. I helgen var jag och besökte mitt älskade Hudiksvall. Det blev inget besök i gnarp pga magsjuka hos barn. jag funderade länge innan jag bestämde mig för att åka upp, jag hade egentligen inget skäl till att åka upp till hudik.
Men jag slutade jobbet vid 15 tiden och begav mig in till t-centralen. Efter ett par burgare på donken så tänkte jag att det kanske var bra om jag skulle leta upp gaten från vilken y- buss skulle avgå.
det visade sig vara en väldig tur. jag hade sett fel på tiden och om jag hade kommit ditt fem minuter senare så hade jag missat bussen. Buss resan var väldigt behaglig måste jag säga. Y Buss hade mycket bekvämare buss än diligensen. När jag kom upp till Hudiksvall så blev jag hämtad av mamma o pappa. hemma hos mina föräldrar blev man bjuden på middag. Efter jag hade ätit och duschat tog jag och ringde till Kim. Vi bestämde oss för att ses på skutan. Det var väldigt mycket folk ute i Hudiksvall på fredagen, jag antar att detta berodde på studenten. men personalen på skutan, vad är det för människor?? Sämre service får man leta efter. Stackars alkisar som vanligtvis huserar där.
Efter ett tag på skutan, då går rullgardinen ner smile
Jag kommer inte ihåg något mer på hela kvällen.
När jag vaknar till står någon för mig helt okänd människa naken och puttar mig på axeln, och frågar mig om jag har kondomer big_smile
På något vis har jag följt med ett par kompisar hem på efter fest, och när jag ligger där och sover i godan ro på soffan. Så har väl denna för mig okända fest deltagare lyckats få ragg på efter festen och nu ska parnings leken ta vid. smile
Jag svarar att jag tyvärr inte har några kondomer, men jag säger åt honom att ta en 1 liters plast påse för det funkar nog lika bra. Killen verkar för en sekund tänka över mitt förslag, men inser strax att jag skämtar och börjar skratta. big_smile

Lördag:

Vi blev bjudna på frukost på lördagens morgon. Det blev en tryckt tillställning kan man lugnt påstå. Jag var så jävla bakfull att jag inte fick i mig kaffe. Hjärnan kändes som om den skulle sprängas. Efter ett snabbt hej då tog jag en taxi hemåt. När taxin svänger in till mamma & pappa så upptäcker jag till min stora fasa att jag har supit bort kredit kortet. Jag tackade min lyckliga stjärna att taxi bilarnas kort terminaler inte står online mot banken. Så att mitt andra bank kort fungerade. smile Det hade inte varit så kul att behövt ringa upp till pappa och be honom att koma ut till taxin för att lösa ut mig.
Jag gick upp till lägenheten och spärrade kortet.
Sedan på förmiddagen insjuknade jag i epilepsin. Det är tur man har mamma & pappa som är härdade och har varit med förut. smile
Resterande av lördagen tillbringades i liggande läge.
Söndagen tillbringades med att hälsa på vänner och resa hem till Stockholm. Borta bra men hemma bäst. Speciellt för oss som inte har körkort. Hur kan Hudiksvalls befolkning tillåta att stads bussarna går fram till 12 på söndagar? Och det är ju inte många turer de gör resten av veckan heller för den delen. Måndag till onsdag har hittills varit fyllda av jobb, det är ju midsommarveckan. Det bara väller in varor hela dagarna. big_smile
Men samtidigt är det ju det som är kul.

Nu hägrar fotbollen, väl möt nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0