Utkast: Nu är ...

Nu är man äntligen hemma efter en hård torsdag kväll på jobbet. Idag har det inte varit den bästa av dagar, men det har varit ganska roligt ändå.
Jag fick tillfälle att disskutera miljö politik med en av våra anställda. jag ansåg att fabriker i Kina, indien mfl var ett större problem än kött industrin.
Hon tyckte tvärtom. smile
Sedan blev hon lite bestört när jag drog in andra i diskussionen bara att när jag frågade andra, så sa jag helt enkelt fabrikerna i Kina eller kor? big_smile
Vi kan ju bara säga att de flesta höll med mig till hennes förtret. smile
Hon stod bakom och sa kött industrin medan jag vidhöll att hon sagt kor. smile
Kan man inte vinna ärligt så måste man ju ändra argumenten till sin fördel eller hur? smile
(Andra kanske kallar det fusk, jag kallar det ändrade omständigheter)

I bland funderar jag på hur kvinnor tänker.
Idag hade vi en super snygg kvinna som kommer in i butiken i en gul vacker klänning. klänningen är ganska genomskinlig, och under denna så bär hon enbart ett par trosor. Resten av härligheten lämnas till öppen beskådan. Varför gör man det?
Visst att man ser bra ut, men det måste väl finnas gränser?
Vore jag kvinna så skulle jag vara livrädd om jag gick ut klädd så där.
Sedan funderar man ju om det är uppdrag granskning som är ute och gör ett program om perversa dagligvaru arbetare. big_smile
Då kanske det fanns risk att man åkte di. big_smilebig_smile skoja bara.
Jag och buddha strävar gemensam mot upplysningen big_smile

I morgon korkar jag upp min flaska vin som ja köpte på finlands båten!!!!
Det ska bli as gott, jag har väntat en hel vecka nu!!! big_smile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0