Utkast: Nu är ...

Nu är man äntligen hemma efter en hård dag på jobbet. jag hade stängningen idag. Det är därför jag skickar in detta inlägg så sent.
Nu har man precis påbörjat sin arbets vecka kan man säga, jag skall nämligen jobba helg och det resulterar i att jag inte är ledig förrän på torsdag igen. Det känns ju så där kan man ju lugnt påstå big_smile.
Jag hade med mig en kollega idag som skulle lära sig att stänga. han var jätte duktig big_smile En riktig klippa i försvaret kan man säga. Men man märker att det är mycket att hålla reda på med rutiner o dylikt. big_smile
jag råkade ut för en av våra stampundare idag, hon har funnit runt butiken i alla år som jag har jobbat där. Men nu på slutet så har hennes missbruk eskalerat. Hon kommer in var och varannan dag för att snatta mat till henne och sonen.
Idag blev hon konfronterad i kassan av personalen som avvisade henne från butiken, hon började käfta emot och jag blev tvungen att eskortera henne ut. Hon berättade då att hon hade fått sin dom av någon läkare, hon hade bara ett år kvar att leva. Hon stod på tur för att få en lever donerad, och att hon måste snatta för att försörja sig och sonen.
jag svarade att jag inte kunde göra något mer för henne, och att hon måste gå sin väg. Då säger hon att jag saknar empati och går sedan sin väg.
Jag brukar vara ganska hårdhudad men denna kommentar gick rakt in i hjärtat på mig som en kniv. jag har aldrig föreställt mig själv som empati lös, det stämmer inte in i min själv bild.
Men nu till något roligare, jag ska härmed presentera doktor Scaramangas stolpskotts teori. big_smile Det kan ju bero på att jag är bitter singel. Döm själva och ge mig gärna era egna observationer och tankar kring denna teori. big_smile

Det finns aldrig två snygga personer i ett förhållande. big_smile
Det finns alltid en snygg part och ett stolpskott, titta själv nästa gång ni går ut. Först kommer det en jätte fin tjej med stil och klass och efter henne kommer det ett lass utan stil och klass. Eller vice versa oxå för den delen. big_smile
Hur kan detta vara möjligt??
Varför är det så, jag kan ärligt säga att jag har nog aldrig sett ett förhållande hittills där båda parter är jämn snygga.
jag har sett flera exempel på detta inom jobbet. Ibland tappar man nästan hackan av förvåning och undrar om den där killen/tjejen har något speciellt knep, i så fall kan han/hon gärna få delge mig deras tips.
men som sagt denna teori saknar vetenskaplig grund och skall icke tillämpas på det egna förhållandet. För då kanske man kommer fram till att det är en själv som är stolpskottet big_smile

Jag ber LottaPotta med kombo om ursäkt, jag vill ju inte att gnarp ska få en ny turistfälla. big_smile
LottaPotta tycker du att jag ska delge G.O "klatschen" big_smile
Mitt eget bidrag till gnarps karma sutra.

Dagens inlägg blev lite blekt tycker jag, men det hände ju inte så mycket spännande. Vi får hoppas att morgondagen blir bättre!!! big_smile

God natt och sov så gott gnarp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0