Utkast: Nu har ...

Nu har man fuskat med att skriva igen, fan vad sur jag blir på mig själv. smile
Ni har säkert hört på nyheterna att Stockholm drabbades av ett stort strömavbrott på tisdagen? Butiken där jag jobbar låg i det drabbade området. helt plötsligt blev det alldeles svart och tyst. smile Det var en märklig känsla, det blev en total tystnad inne i butiken. innan vissa i personalen började leta människor i lokalen och jag hoppade in i kassan för att  försöka få igång batteri backupen till kassorna. big_smile Tyvärr så var ju backup batteriet helt felkopplat, så det tog säkert 20 minuter innan allt fungerade som det skulle. smile Det märkliga är att människor accepterar inte att vänta även om de ser att det inte finns någon ström. Är det klart snart?? jag måste med tunnelbanan. Det är vid sådana tillfällen man har lust att fråga om de tror att T banan går om det är strömavbrott? Dårarnas paradis. big_smile Vi lyckades efter 30 minuter få ut alla människor och vi gick alla i väg på lunch.
När vi satt där på lunch, så kom vi på att vi hade massor av pannlampor liggande på lagret efter en kampanj i höstas. Så efter lunch fick alla i personalen en pannlampa och började plocka varor i skenet från dem. Det var faktiskt en väldigt udda upplevelse. en totalt becksvart butik och skenet av 8 pannlampor dansar över kolonialhyllorna.
Efter 2,5 timmar kom strömmen tillbaka och arbetet kunde återupptas med full styrka. Men man fick ju insyn i hur sårbart vårt samhälle egentligen är. Det skulle ju inte krävas så mycket för att lamslå Sverige. Speciellt vintertid.
Gårdagen förflöt i ett trött töcken efter EM fotbollen. jag förstår inte varför jag blev så trött?
Hur många av er här på G.O har byggt ett altare till Zlatans ära? Jag kan tänka mig att det är en hel del.
Men det var en bra match, vi får hoppas på en lika god fortsättning. smile
Och såg ni?

Lagerbäck hade kostym!!!!!!!
Det är ju helt underbart. Nu slipper man skämmas som svensk! big_smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0