Utkast: Nu har ...

Nu har man överlevt ytterligare en helg. Jag var på grill & pool party hemma hos katjas föräldrar. Katjas föräldrar bor mitt i världens ände, med andra ord Vagnhärad. Vagnhärad kan bäst beskrivas som en förort till Gnarp. förorten ligger dock på avstånd. men så är det väl för en metropol som Gnarp? big_smile

Vi skulle starta vår resa mot det avlägsna vagnhärad, klockan 10.
Klockan 10:30 ringer Johan mig och meddelar att förseningar råder.
När klockan närmare sig tolv så börjar mina nerver på att bli i olag. jag har ju blivit begåvad med ett tålamod som är lika med noll när det kommer till att vänta.
men det gick över ganska fort när vi satte oss i bilen och satte kurs mot världens ände big_smile
Väl framme så började vi med att duka långbord till kvällens festligheter.
Klockan 15 klämde man den första ölen och sen var festen i gång. Resterande människor anlände klockan 18. Totalt blev vi ca 15 personer. smile
Johan skötte grillningen med glans och de allra flesta kunde sätta sig ner och avnjuta sin middag tillsammans. På kvällskvisten blev det dags att ta ett dopp i poolen. katjas föräldrar har tempererad utomhus pool så den höll 27 grader även kl 22:30 på kvällen. smile
Efter ett långt bad och bastu. så var det dags att återgå till bordet för att öppna 1,5 l sparkling chardonnay. jag har verkligen blivit torsk på mousserande vin. det är ju gudarnas nektar!!!!!
När festen började dö ut så var det dags att gå och sova.
De sista tappra riddarna och prinsessan var Johan, jag och Denisé.

På morgonen vaknar man av att en halv full Johan glider in med två grytlock i mitt och Denisés sovrum och bankar utav bara den. big_smile Det var ju ett skämt helt i min smak om jag hade fått utföra det. När man blir utsatt är det inte lika kul. Det kändes som om trumhinnan skulle spricka.
Men upp kom jag, och det var väl det som var meningen.
Denisé däremot förblev sängliggande. Så efter en halvtimme tog Jag och Johan varsina träslevar och gick in och piskade upp henne. big_smilebig_smile
Skönt att man inte själv blev utsatt.
På dagen lirade vi kubb. Som vanligt förekom det fusk från motståndarlaget. Mitt lag borde ha vunnit på Walk Over. Men det gick de inte med på. big_smile
På eftermiddagen fick vi som måste åka hem skjuts av Sanna o Robin.
Det var en färd som jag inte kommer att glömma i första taget....
Jag visste inte att det kunde försekomma sådan ilska bakom ratten. big_smile

När man äntligen kom hem så lyckades jag hjälpligt få i mig lite mat innan jag tog tag i att ställa ut mitt trasiga kylskåp i trapputgången.
Jag kan bara lova er dra inte ett kylskåp mot stenplattorna i trapphuset. Vilket ljud!!! Jag trodde att jag skulle dö. big_smile
Efter det gick jag in och intog min plats i soffan. Inomloppet av en timme så sov jag.
Jag vaknade när klockan ringde 05:20.
Man hade tydligen blivit rejält sliten efter partyt ändå. big_smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0