Utkast: Oj oj ...

Oj oj oj nu är det snart bara 24 timmar kvar tills mamma o pappa kommer för att hälsa på sin lille prins, Det är inte alla föräldrar som envisas med att åka 33 mil för att få byta gardiner hos sin lille son. big_smile
Fast priset man får betala för nya gardiner är högt, framförallt på det psykiska planet. Pappa är ju en perfectionist ut i fingerspetsarna, han vill gärna ha raka högar med papper och glänsande rent. Denna egenskap har ju tyvärr hoppat över stackars lille mig. Detta brukar kunna vara fin grogrund för ett par hysteriska utbrott. Som tur är har vi ju mamma med oss som kan kyla ner våra känslor och neutralisera situationen. big_smile
jag ska här skriva ner en sak som kanske inte alla håller med om, och det är ju att jag och pappa har olika temperament. big_smile Jag som är den lugne och beskedlige sonen och han den uppfostran de fadern. big_smile
Men vad ni än får höra så är det som jag säger. Scaramanga filbunke är mitt namn. big_smile
Så nu har man offrat halva sin kväll på att dammtorka lägenheten och plocka undan prylar.... imorgon får jag kliva upp tidigt för att dammsuga och torka golven, stackars mig.
För jag vet ju att kl 8:30 så tutar det utanför fönstret, då vill resenärerna komma in på morgon kaffe. Om pappa inte ska titta på flygplan på Arlanda förstås för då blir den beräknade ankomsttiden 14:00. big_smile Han har ju ett stort intresse av flygplan....

men jag ser verkligen fram emot att träffa mamma o pappa det var ju ett halvt år sedan. jag kanske får åka upp till hudik lite oftare?

Det är restaurangernas dag i kungsträdgården i helgen, väl värt ett besök för er som ska fira moder Svea i Stockholm.

nu ska jag ta ett lir BF, sen blir det hopp i säng. Städningen återupptas 07:00 big_smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0