Utkast: Oj oj ...

Oj oj äntligen var den här måndagen till ända jag trodde aldrig att den skulle ta slut. Idag har alla heltids anställda utom jag och vår chark kille gått på semester.
Det innebar helt nya arbetsuppgifter för mig.
Det är ju för all del jätte kul att prova på något nytt, men man hade ju varit tacksam över att få träna några fler gånger innan det var dags.
jag lyckades börja i helt fel ände. Detta gav ett resultat på att jag blev 1,5 timmar sen. på grund av ett dumt misstag. Jag blev tvungen att terrorisera hon som vanligen har dessa arbetsuppgifter. Jag började ringa henne klockan 8:00 första dagen på hennes semester. smile
Till saken hör att hon var inloggad på msn klockan 05:30 när jag var ut och kollade lite på G.O. big_smile
Så ni kan ju tänka er hennes reaktion efter att jag hade ringt ca 15 gånger......
Jag var väl inte världens populäraste just då! smile

Efter att jag äntligen blev klar med mina kontors uppgifter så var det dags att göra ett handtag i butiken. Jag började med att plocka frys. Då kommer vår plock kille på exotic snacks och ber mig att följa med honom och visa var man kan pressa papper.
När vi står i hissen och små pratar utstöter han helt plötsligt. - Vet du, Du är en kopia av min kusin i Pakistan.
Jag trodde att jag skulle få en chock, mycket har man ju fått höra i sina dagar, men att man är lik en Pakistanier det var första gången i alla fall. smile
jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, jag mumlade bara något eeehh jaha, vad kul, eeeh.... jag tror att han inte tyckte att jag var riktigt frisk. smile

Igår skulle man vara riktigt duktig och  frosta av kylskåpet. Det var ett helt projekt eftersom det var helt igen isat. Jag höll på från kl 13:00 till idag kl 05:30. Det blev jätte fint. Så i morse slog jag åter på skåpet och vandrade på jobbet. På hemvägen stannar jag på coop och handlar lite mat, nu när man äntligen har ett rent och fint kylskåp tänkte jag.
jag handlar massa mat, och kommer hem till lägenheten och upptäcker till min stora förskräckelse att en av automat säkringarna hade löst ut. (Den till kylskåpet)
Jag försöker med att föra tillbaka säkringen till sitt rätta läge, men den går omgående igen och en grotesk lukt av svavel sprider sig i mitt kök.
Det förbannade kylskåpet har gått sönder!!!!!
Det klarade tydligen inte att bli ren gjort.
Så imorgon, istället för att ha en mysig sovmorgon till klockan 12:00. Så måste jag kliva upp och ringa fastighets skötaren som bara har telefontid mellan 07:00 - 09:00.
Förbannade skräp hur kan man ha två timmars telefontid i dagens samhälle????
Så all mat jag investerade i idag, den är bara att kasta..... 
Kul för mig!!!!!! sad
Jag tror jag får skapa mig en egen fond rädda Scaramanga fonden. Alla bidrag går oavkortat till mig. så ni slipper att era bidrag till största delen går till administrativa kostnader. smile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0