Utkast: Onsdag 14 ...

Onsdag 14 maj.

Oj oj äntligen ytterligare en dag närmare helgen, gud va skönt.
Det hade inte varit dumt om det hade varit lördag och man kunde ha gått ut i parkerna och grillat.
men drömma kan man ju göra. det ryktas ju om att det ska bli dåligt väder. Så det slutar väl med att det blir en hemma helg med en påse grill chips. big_smile
Men nog om framtida drömmar, nu till dagens händelser.
Vaknade helt ut vilad, jag kommer inte ihåg när det hände senast?
studsade upp kastade på mig arbetskläderna, slängde på en kanna med kaffe och sedan bar det iväg.
När jag klev ut så mötes jag av en iskall nordanvind. Så det slutade med att jag fick vända om och hämta min vinterjacka. Det var strålande sol ute men bara 1 grad varmt!!!
Märkligt väder i denna stad, ena dagen 25 grader varmt. Andra dagen nästan snö och driv is.
När jag äntligen kom fram till jobbet 10 minuter försenad pga av jackstrulet upptäcker jag att vår chark kille är ledig idag. Så det är jag som ska vara där istället.... jag tycker inte charken är någon höjdare men vad har man för val?
Jag gör undan morgon bestyren, rensa datum i köttdisken, grilla kyckling och titta mig i spegeln. fan vad het jag tyckte jag var. big_smile
Morgonen förflöt helt utan incidenter, men strax innan lunch var det dags för dagens stora händelse. big_smile
In kommer en kvinna, hon är ryska och talar svenska med kraftig brytning. Hon ser ut som om hon kommer från  den mörkaste delen av den ryska landsbygden. Hennes rynkor är lika tydliga som gnarps ån är djup.big_smile
Sedan går hon omkring med en snusnäsduk virad kring huvudet.big_smile
Med andra ord så märks det att hon inte har levt ett enkelt liv.
Men på slutet verkar det ha satt sig på psyket.....
(Jag är ingen doktor så detta är ingen riktig diagnos!)
Hon säger att hon inte tål starka dofter längre...... (Hon har tidigare aldrig uttryckt några problem för oss)
Där sitter jag i kassan och hon tar sikte på min kassa. big_smile
Hon rusar fram, och nu menar jag rusar med kundvagnen. De övriga kunderna får hoppa åt sidan av blotta förskräckelsen. Över sin näsa har hon ett vitt andnings skydd. Av samma typ som målare brukar ha när de slipar väggar...... big_smile
Hon såg ut ungefär som en rysk kopia av darth vader. big_smile
Upp på kassan slänger hon oxå en skylt med texten "Håll avstånd! Jag tål ej er doft!" big_smilebig_smile
Ni kan ju tänka er att det blev väldigt svårt att hålla sig för skratt. När hon sedan avslutar med att skriker "Jag har koooooort". big_smile
Då var måttet rågat. jag kunde inte hålla mig för skratt.
jag fick skynda mig ut på lagret, där jag nästan började gråta av skratt.
Resterande av dagen förflöt utan några större händelser.
jag vandrade mig hemåt vid 15 tiden för att laga scaramangas parad rätt, idag igen.
Fast idag kombinerade vi den med två skivor av gene tunnbröd.
Ren norrländsk dynamit!!!
Vi hörs imorgon big_smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0