Utkast: Tisdag 20/5-2008 ...

Tisdag 20/5-2008

Klockan ringer och jag rusar upp. Har jag försovit mig? Tittar förskräckt på klockan men kan lugnt konstatera att jag har gott om tid. big_smile
kastar på en kanna kaffe, slår på tvn och snubblar vidare in i badrummet. Borstar tänderna och funderar över hur dagen kommer att bli? jag vet ju hur mycket gammalt kollo vi har kvar. jag suckar lite för mig själv och tittar upp på badrumsskåpet. Där står den där listerin flaskan som jag handlade för ett tag sedan. Jag bestämmer mig för att prova en slurk. big_smile
Jag tar en skvätt och börjar gurgla.
jag känner en intensiv smärta, det känns ungefär som om alla helvetets demoner anfaller mitt tandkött och munhåla.big_smile
Hur kan detta preparat vara lagligt? big_smile
Det skulle lika gärna kunna vara ett tortyr redskap för kriminella regimer. big_smile
Efter detta bisarra konstaterande var det bara att dra på sig ica sviden och ge sig av mot butiken.
Jag kommer fram och påbörjar genast morgonens första uppgift, att baka upp allt butiksbakat bröd. Det är ett av de tråkigaste jobben inom butik tycker jag. men det måste ju oxå göras.
När jag som bäst står där och rengör brödskåpen så ringer det från lastkajen. det är färskvarorna som vill komma in och lossa. jag beger mig med raska steg upp på lastkajen.
Det är samma ica chaufför som kallade mig för "gubben" förra veckan.......
Ni förstår kanske att jag kände en stark lust i hjärtat att ge honom en spark i rumpan? big_smile
Men han fortsatte bara att dra av burarna och när det var dags att säga adjö yttrar han de skändliga orden - Hej då, gubben!
Jag trodde jag skulle smälla av, jag kände mig kränkt i själen. big_smile

Resten av förmiddagen gick helt enligt planerna, när det var dags för lunch glider jag in på toaletten för att ta mig en titt i spegeln, Jag tittar och tänker förnöjt en retuscherad kopia av Brad Pitt. Kalla mig Tjuren Pitt. big_smile
Jag glider iväg på lunch väldigt nöjd med mig själv, av att jag trots mitt orakade ansikte kan se så het ut, enligt mig själv kanske ska tilläggas. Tack Brad Pitt för att du gjorde skägg stubb modernt big_smile

Jag sitter i fika rummet och och äter mina pannkakor när jag slås av en tanke. Är Charlotte Perelli egentligen en man? eller är hon bara ett resultat av misslyckade operationer och botox? big_smile
Tänk vilken skandal som skulle bryta ut om något sådant kom fram....

Efter Lunch var det dags för att fixa lite med order systemen. Men när jag glider ut i butiken då ser jag henne, Crazy permo tanten är inne i butiken. Jag skyndar mig genast in på lagret innan hon dundrar förbi med påslagen blinkers. Hälsenan klarade sig denna gång. big_smile
Idag hade jag två tjejer från läkerol som var på besök i butiken, och det var inte min favorit utan två helt nya förmågor. Ni kan ju tänka er själva hur snacket gick i butiken efter det... big_smile

I morgon är jag ledig, det ska bli jätte skönt. Jag ska iväg och luncha med en gammal arbets kompis och sedan måste jag väl ta tag i städningen. Ingen som vill ge en stackars ungkarl lite hjälp? big_smile Betalar gärna. Usch nej vad fullt det där lät det var inte meningen.  big_smile

Till middag blev det Scaramangas parad rätt!!
Någon som vill komma på middag? big_smilebig_smile
Det blev lite över....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0