Fika med Agda och utbildningsmöte

idag har man varit på fika med Agda. :)
Det är alltid lika lärorikt. :) Vi har motsatt åsikt om allt här i världen näst intill. Men roligt är det.
Sedan är det ju alltid intressant att få höra den motsatta åsikten ibland, då får man fin slipa argumenten :)
Jag fick oxå tillfälle att prova på stans i särklass äckligaste grekiska paj, den smakade bara surt. Men man måste ju våga prova något nytt här i livet ibland.
När vi bröt upp från vår fika och jag skulle börja bege mig mot jobbet och utbildningsmötet så är det tvärstopp i tunnelbanan. Tydligen har nån kabel börjat brinna. jag med mitt usla lokalsinne blir tvungen att ringa Agda så hon får komma och lotsa mig till närmaste fungerande tunnelbana.
Agda blev verkligen nöjd med att hon för en gångs skull hade det bättre lokalsinnet. Så hon guidade mig till zinkensdam. när jag äntligen kom fram dit, så fungerar inte den tunnelbane linjen heller. :(
jag känner att svetten börja lacka och jag frågar tunnelbane värdarna vad jag skulle ta mig till?
De hänvisade mig till ersättningsbussarna.
När jag står där och väntar så knackar det på min axel och någon tant frågar om jag skall till hållplatsen där butiken ligger. Jag svarar ja, och svarar att jag är stressad och om hon vet när bussen kommer?
Hon är lika stressad och svarar att hon inte har någon aning
jag föreslår att vi ska dela en taxi, men hon har inga pengar, sedan frågar hon om hon kan få åka med mig?
Jag svarar att det är helt ok, i mitt stilla sinne tycker jag att det var ganska fräckt att fråga av henne.
Sedan börjar hon prata inför andra strandsatta resenärer att så här är det jämt!!!!! jävla tunnelbana!!!!!!! Sl  är bajs etc etc.
Då lägger jag min hand på hennes axel och säger med ett flin på läpparna om du tycker detta är illa, så tycker jag att du skall flytta till gnarp. :) Där går det 1 buss var 5:e timme om du har tur. :)
Hon inser att hon kanske är ute och cyklar, och frågar var gnarp ligger.
Jag svarar att det ligger i hälsingland.
Hon frågar vilken stad som ligger närmast?
jag svarar Hudiksvall och sundsvall.

Då svarar människan. jaha i norrbotten alltså?? :D

Då orkade jag inte fortsätta diskussionen något mer.

Jag hann fram till vårt möte exakt i tid som tur var.

Mötet gick jätte bra Vi fick mycket beröm för vår presentation :D

Vi fick oxå ha individuella kvartssamtal med Ullrika det var spännande att få höra vad hon hade för tankar och funderingar över mig. men det var enbart positivt.

Hon sa att jag var en ljusspridare som verkligen såg ut att trivas på seminarierna

Det var ju verkligen inte direkt väntat att få höra något sådant om mig. Jag har aldrig sett mig själv som någon ljusspridare. Så det var en överraskning, men det kändes skönt att få höra det. och att hon tyckte att jag deltog bra i lektionerna. och att jag skulle fortsätta i samma stil.


men nu ska jag se hanibal för att sedan hoppa i säng.

Imorgon är det dags för slutbokning av finlands färjan och tvättstugan. (brandslangen måste ju få ett nytt skydd :D)



Scaramanga

Er ljusspidare i december mörkret. :D


Kommentarer
Postat av: Agda

Ljusspridare??!!??!!?? Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

2008-12-11 @ 10:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0