Hockey, julfirande och skitsjuka.

Nu har man äntligen tagit sig hem till Stockholm efter ett ordentligt julfirande hemma i Hudiksvall och gnarp.
Man ankom Hudiksvall på kvällen den 23 dec. Det första jag gjorde var att ta en cigg och då slog det mig, vad fantastiskt tyst det kan vara. jag hörde ingenting, ingen människa som rörde sig, ingen hund som skällde. Jag började på att få lappsjuka direkt men jag tog mitt pick och pack och gav mig upp till mamma o pappa. Där mottogs man av knäck och julmust. Sedan var det bara att hoppa i säng för den stundande hockey matchen på julafton. :)
På julaftons morgon blev man väckt och påskyndad att det var bråttom nu. Vi måste åka till gnarp NU!!!!
Halv död klev jag upp ur sängen och hoppade in i duschen. Pappa stod och stampade utanför dörren och frågade om jag inte var klar snart??? Det var ungefär som när man var 17 och bodde hemma i huset i gnarp. :)
När vi äntligen ankommer gnarp, så var det dags att dela ut julklapparna, Elias o Hannes hade fått nintendo wii av Pelle o Johanna  av mig fick grabbarna mario cart men tillhörande rattar. :) Det föll verkligen i god jord. Hannes skulle genast utmana mig på en match. Det hela slutade med att mamma blev så nyfiken på vad jag hade fått i julklapp av grabbarna så hon öppnade den!!!! :) man märker ju vart man ärvt sin nyfikenhet ifrån.
Efter ganska mycket spelande var det dags att bege sig till hockey hallen för vår årliga hockey match.
Matchen består som vanligt mellan min familj, och min brors tjejs familj. :) Det blev ett minne för livet i år oxå. Jag hade fruktansvärt ont i min vackra bakdel när matchen var över.Men kul var det. Det gick mycket bättre i år än förra ordet iaf.
Sedan var det bara att åka hem till Hudiksvall och se på Kalle Anka.
Efter julmiddagen och Kalle började jag känna att det var dags för att åka och hälsa på i stan. Jag tog en taxi och åkte och hälsade på mitt gamla X för att lämna av julklappar. Det var jätte trevligt. Det kom dit en del av hennes kompisar och det blev en trevlig kväll. Senare begav vi oss ner till Tre bockar (Scaramanga) för att kolla in Hudiksvalls ute liv. :)
Det var as tråkigt, jag träffade ingen jag kände, så efter ett tag begav jag mig hemåt.
På juldagen var det dags för att återigen bege sig till det brutala gnarp. För det traditionsenliga julfirandet på bergagården. :)
jag, el grande och Lotta började på förfest hos Gnarps ende riktiga jägare. Vi fick börja med huse syn i jägarens nya hus. Det var jätte trevligt. Det var minst sagt stort. :)
Sedan satte vi oss ner vid köksbordet och började hiva bärs. :)
Efter ett tag blir jag sugen på en cigg och går och ställer mig vid spisen. Helt plötsligt hör jag. VAR I HELVETE VAR DU IGÅR KVÄLL???????????????????????????????????
Jag tittar förvånat upp och ser att Lotta har tagit fram min telefon och börjat titta på mina foton, tydligen fanns det ett foto på mig och X.et där, som jag hade glömt bort . Jag inser ganska fort att slaget är förlorat och att det inte är någon ide att försöka dra ut på den förestående utskällningen något mer. :)
jag har aldrig varit med om en sådan utskällning förr, Lotta o jägaren satt på samma sida av bordet och gastade på mig, det spelade ingen roll att jag frågade varför hon var och tittade i min telefon utan lov, för det hörde inte hit.
men de skällde bara på mig för att de tyckte om mig sa de, och i detta fall så vet jag faktiskt att det är sant.
men man måste ju få lämna julklappar eller hur?
Efter denna utskällning kände man sig som en en manglad fiskpinne, men festglädjen återvände när vi började närma oss bergegården. Väl inne på bergegården möttes man av många bekanta ansikten. Det är ju väldigt många hemvändare där den här helgen. Så jag spenderade min kväll med att prata med en massa olika människor.
Jag träffade bla Eva, hon frågade om jag hade hunnit fylla 30? Nej svarade jag.
va bra fick jag till svar då hinner jag fortfarande skicka ner din tavla. Hon lovade mig en tavla som hon har målat som heter dimmornas demoner när jag var ca 10 år och hon var tillsammans med brorsan. :)
jag hoppas bara att hon inte glömmer bort sitt löfte :D Den tavlan är ju cool.
Jag fortsatte att mingla och helt plötsligt så möter jag en av de yngre Gnarpsborna som är väldigt,väldigt full. Ögonen gick i kors på honom. Sedan gjorde han allt för att se hård och farlig ut. jag frågade honom helt enkelt, fan vad sur du ser ut, vad är det med dig? Hans korlagda ögonen öppnades minimalt och han utbrister JAG HAR SPÖAT NÅGON IKVÄLL!!!!
Jag kan inte hålla mig för skratt, jag börjar skratta åt honom och fan vad sur han blev.  :D
Men om man går på fest i mysbyxor då kanske man ska stanna hemma?
Jag fick beröm för min blogg oxå, det var roligt. Speciellt när det kom från människor som man inte trodde läste den.
På annandagens morgon får man ett brutalt uppvaknande av två stycken wii terrorister som skriker och hoppar på mig att. Farbror scaramanga kliv upp. vi ska spela wii.
Det tog ju ett par timmar innan man kunde sätta sig bakom wii ratten men sen så var man en mästare. :)
Det värsta är väl att det var sista gången man vann över dem. De lär sig ju fort. :)
Efter ett tag kom mamma o pappa och hämtade mig och vi åkte hem till Hudik. 
När jag vaknade upp den 27 december kände jag att min sista stund var kommen, jag hade åkt på skitsjujka, jag fick bosätta mig på mammas o pappas toalett och där stannade jag i ett helt dygn. på slutet kändes det som om min ädla bakdel brann av smärta. :( Mor och far är heller inte de som investerar i soft toalettpapper, nä det ska vara det här billiga skiten som räcker en evighet. :( Ni kan ju tänka er vad detta helvetes papper gjorde med min ädla bakdel. :(
jag kommer alltid att ta med mig eget toa papper när jag åker till hudik hädanefter. :) In case of emergency. :D
Det är en sammanfattning över mitt julfirande, :D
jag hoppas ni har haft det lika trevligt som jag med mycket dopp i grytan och övriga julfrestelser.
Nu ser jag fram emot ett nytt år. med nya spännande upplevelser!

Scaramanga


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0