Pundare, pundare och åter pundare :(

I går åkte Stan the man hem. Det var jätte kul att han kom ner och hälsade på. :D Men vi hade en klapp fylla var. :D Stan hade sin på fredag, och jag hade min på lördag.
Stan hade ju kanske en god anledning att bli klapp full med tanke på att han hade en ordentlig fest även på torsdagen. På fredagen blev det till att jobba över. :( Det märks att julen är i antågande, Men efter jobbet skyndade jag mig hem och hoppade in i duschen. Efter det var det bara att dra på sig kavajen och ge sig in till stan. Där möte jag upp Stann the man på centralen. Vi begav oss till götgats backen för att inta middag. Stan the man började redan på att bli  lite sliten, :)
Efter middagen begav vi oss till o´lerays för att titta på hockey.
Jag kontaktade en kompis som skulle gå på DEBASER.
Jag ställer mig egentligen frågan varför valde vi att gå dit? DEBASR är ju bland det sämsta stället som man kan besöka som gäst i krog natten. Men vi gick dit iaf och möte upp min komipis. Men tyvärr så blev Stan the man dålig och vi fick avbryta festligheterna och bege oss hemåt.
På lördagen var det min tur, jag kan bara säga att om en bartender säger åt en att man druckit för mycket kl 22:30, då är det illa. ::D Var vi var, det är en hemlighet jag tar med mig i graven. :)
Men nu till dagens händelser.
Idag skulle man ta en lugn eftermiddag på jobbet och göra lönerna. Som alltid är man ju ute i sista minuten :)
Vi hade en butikskontrollant i butiken idag oxå. Jag har jobbat med honom flera gånger, han är bra. :)
Där sitter man i godan ro och fixar med lönerna. Då åker dörren upp och in kommer en man iklädd en päls. Han liknar nästan kung vinter. Butikskontrollanten börjar plocka av honom köttet som han hade stulit. Han hade stulit biff & entrecôte till ett värde av 876 kr. 
Butikskontrollanten skulle börja med ett förhör men det gick inte så bra för pundar Arne bara nonchalerade honom och började kalla honom diverse saker bara för att provocera butikskontrollanten. 
jag insåg att situationen ganska snabbt skulle bli otäck så jag vänder mig om, och säger åt Arne att vara tyst och sluta lätta sig.
Arne tittade på mig och sa att han skulle vara tyst.
30 sekunder senare började han om med att provocera butikskontrollanten, tyvärr så bemöter han Arnes oförskämdheter genom att kaxa tillbaka.
När de hade munhuggits i 15 min tappade jag tålamodet.
Jag drog dator musen i bordet och frågade dessa varför de inte bara kunde vara tyst?
Jag orkade inte lyssna något mer på deras jävla skit snack.
Det skulle gå mycket enklare att vara i samma rum om alla bara var tyst.
Jag tittade på Arne och frågade vad han egentligen menade med att sitta och snacka så mycket skit?
och om han inte slutade provocera så skulle jag lämna rummet så fick de göra vad de ville.
Då tror jag Arne insåg att det var allvar. Han blev tyst.
Efter ett tag när tystnaden lade sig så frågade jag Arne vad han skulle ha köttet till? Om han skulle sälja det?
Arne tittar på mig och försöker se oskyldig ut, sedan säger han att han skulle ge köttet till sina hundar. :D
Jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag frågade honom om inte jag oxå kunde få flytta in till honom om hans hundar fick biff och entrecôte till middag. :D
Arne insåg att det hela oxå lät löjligt och började skratta.
Då åker dörren upp och in kommer pundar Olga, personalen hade tagit henne när hon skulle snatta en lussekatt. 
När polisen äntligen dyker upp så börjar hon köra samma snyftvisa som alltid. Att hon har 6 månader kvar att leva. Det enda felet är att hon har använt sig av den de senaste två åren.
Så där stod vi allihopa. Pundar Arne, Pundar Olga, butikskontrollanten, två poliser och så jag.
Vilken jävla dag det blev. 
Nu ska jag försöka lugna nerverna med en dusch, och sedan är det dags att ta tag i utbildningen.
Vi ska ju fundera på segmentering denna gång. vi får väl hoppas att jag kommer på något bra.


Scaramanga

Pundar vaktare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0