Bokning av båtresa & fika med lisa :)

Idag vaknade man runt 9 tiden. pigg som en lärka hoppade man in i duschen. Sedan var det dags att köra in gång med plugget inför seminariet nästa vecka. :) Det ska bli riktigt kul att få åka iväg igen.
Jag bokade oxå båt resa inför min 30 års dag. om jag visste hur mycket jobb det var med det hela. Då hade jag valt ett annat upplägg. men samtidigt så ska jag inte förneka att det känns bra att ha kontroll över allt. :)
Det hela verkar iaf bli som jag har tänkt. Det känns skönt. Nu är det bara att kontrollera att alla som har sagt att de ska med, verkligen följer med. Men det tror jag.
Men det mesta jobbet är nu gjort nu återstår bara betalningen. :)

Jag har oxå varit och tagit en fika med Lisa idag, det var som alltid en upplevelse, :)
Vi gick först på vårt stam café  för att ta en fika. När vi kommer in på cafét och ska börja beställa då börjar problemen. :)
Lisa säger åt servitrisen att hon vill ha en chokladruta.
Men servitrisen måste ha missförstått Lisa för hon plockar ner en cookie. :)
lisa upplyser servitrisen att det var fel. Det skulle hon inte ha gjort.  :) Servitrisen ilsknade till och tog ner en annan sort. men det var oxå fel. :) Så här höll det på, det tog 4 sorter innan servitrisen fick fram rätt beställning. :)
När vi äntligen kommer därifrån och ska sätta oss vid ett bord, då är den stackars servitrisen hög röd i ansiktet av ilska. :)
Efter fikat på detta café så vandrar vi ut i den svin kalla stockholms kvällen.
Vi inser ganska snart att det fortfarande suger i kaffe tarmen. men alla caféer är ju överfulla....... :(
Då hittar vi ett perfekt  café som är beläget mitt i ett mio varuhus. :)
Vi slår oss ner och avnjuter vårt café och pratar om allt mellan himmel och jord. :)
Lisa berättar för mig att hon har fått ett sår på knäet som gör fruktansvärt ont.
Nr vi efter två timmar gör oss beredda att lämna caféet. Så ställer sig lisa upp hon tar två steg och kastar sig på en säng och skriker MEDIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEDIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! krigsskada!!!!!!!!!!!!! Det gör så jävla ont!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kan ju lova att hela fiket tittade på oss och funderade på om vi var försöks utsläppt från dårhuset! :D
men som alltid är det en upplevelse att fika med Lisa, och man är alltid lika glad efteråt.

Nej nu ska jag gå och kolla om jag fått något svar på mitt inlägg på:
www.gnarsp.com
Det kan inte vara lätt att vara innevånare/politiker i nordanstigs kommun.

Scaramanga hälsar er alla skepp ohoj! :D

Kommentarer
Postat av: stan the man

Scara!!! Hur är det själv jobbar man hela helgen,fixa du några fina drinkar och kapten besök när vi kliver ombord?? HA de Gött

2008-12-12 @ 23:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0