hemkommen från de finare förorterna :)

Idag har man varit på dop ute i Bromma Det var en upplevelse det kan man minst sagt säga. :)
Jag vaknade upp vid 9 tiden bara för att inse att jag återigen hade somnat på soffan. Jag kravlade mig upp ur soffan och in i duschen, efter 45 minuter kommer jag ut igen som en ny människa. Jag tittar mig i spegeln och ser mitt ny rakade ansikte. jag kan inte låta bli att tänka satan Scaramanga är het idag. :D
Jag inser att jag har ju inga nya skosnören och inget skoputs hemma, Jag får slita på mig mina jeans och rusa iväg till coop. Jag letar säkert i 15 minuter, sedan ger jag upp och inser att jag måste fråga personalen. Då blir jag upplyst att det hade blivit bortplockat ur sortimentet vid ombyggnaden.
jag blir alldeles chockad och beger mig åter igen hem till min unkis lya. Jag fick nöja mig med en unkis putsning av skorna. Jag börjar klä på mig kostymen när jag inser att det börjar bli ganska bråttom, och jag har inte fixat doppresent än!!!!!!!! Jag hade tänkt ge barnet ifråga pengar för att börja ett bostadssparande. det kommer nog väl till pass här i Stockholm  Jag tar en sista titt i spegeln och inser att jag är nästan så het att jag brinner. :)
Jag rusar mot bankomaten och försöker ta ut pengar. då var det tekniskt fel!!!!!!! och tunnelbanan går om 5 minuter...... Paniken sprider sig i kroppen, men jag bestämmer mig för att hoppa på tunnelbanan och lösa problemet när jag kommer till Bromma Resan till Bromma gick jätte bra, men det tog ju en halv evighet. :(
Väl framme i Bromma rusar jag av tåget och springer in på pressbyrån. Där blir jag upplyst om att det inte fungerar att ta ut pengar, hon hänvisar mig till bankomaten runt hörnet. jag springer dit och stoppar in kortet. Då ringer taxin som jag har beställt och meddelar att den är på plats. svetten börjar rinna i ansiktet. Bankomaten svarar att det var tekniskt fel så någon doppresent blev det inte. :(
jag hoppar in i taxin och beger mig till kyrkan. Då funkade korten att betala med minsann. grrrrrrrrrrrrrrr
Väl framme i kyrkan möter jag moderns familj vilka är de enda jag känner.
Ceremonin var jätte vacker och gick utan problem.
Efter det så serverades det dop kaffe. jag tror aldrig jag har sett så mycket kakor.  :)
Efter dopkaffet hjälpte jag till att städa, eftersom jag måste få åka med till närmaste tunnelbana.
Vi fick alla lämna en hälsning till barnet som döptes. Min blev som följande

välgång & framgång döljs i ditt underbara leende.
jag önskar dig all framgång i livet.
Scaramanga.

ganska poetiskt med tanke på att jag hittade på den på två minuter va?
När jag mätt och belåten sitter på tåget, och njuter av lugnet. då dyker det upp en kille som ser ut som en parodi på en ghetto gangster.
Denna ghetto gangster är tydligen väldigt upprörd för han skriker åt någon i telefon att han inte ska prata skit och hota hans familj, och om han gör dennes mamma något då ska han dö. osv osv
Jag har väldigt svårt att hålla mig för skratt, vart är vårt älskade Sverige på väg?
Måste små ghetto gangsters klä ut sig och skrika smädelser som de lärt sig på amerikansk film?
Det blir bara löjligare och löjligare.
Efter en stund skriker han att han ska säga till polisen att han i telefonen sålde knark på krogen.
Lyckligtvis fick inte denna ghetto gangster totalt fri släpp och tur var väl det.
Man vet ju inte vad som kan hända.
Nu är man äntligen hemma och jag har nu fått de sista bekräftelsen till min 30 års dag. vi kommer att bli 28 personer.
Det kommer att bli jätte kul!!!! :D

Nu ska jag spela swat 4

Scaramanga hälsar godnatt!

PS Kulturella jag vet vem du är nu.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0