Middag på trevänner i midsommarkransen :D

Igår jobbade man kväll på jobbet, det gick tyvärr inget vidare. Det blev rörigt och stressigt på grund av en massa felaktiga beslut tagna. Men sånt är väl livet jag får hoppas att min kväll blir bättre nästa gång.
Men jag fick iaf främmande av Barbro och Jeniffer det var jättekul. Jag följde med dem på stan idag. Så nu kan jag varenda HM, DIN SKO mfl. Men en fråga som väcks är hur många topshop och veromoda finns det egentligen i Stockholm city? De finns ju överalt...........
Men det var iaf jätte kul. Vid 14:00 mötte jag upp Jonatan med flera för att gå och titta på big jump på Stockholm stadion. Det var synd att det var så kallt, men vi såg iaf klart killarnas big jump kval. De är ju grymt duktiga. Jag önskar att jag också kunde vara så duktig. Men skulle man prova på något sådant så skulle det utan tvivel sluta på intensiven.
Efter det var det dags att åter bege sig till mitt älskade midsommarkransen. Vi bestämde oss för att besöka kransens bästa restaurang, Tre vänner.
Vi gick in och slog oss ner och väntade på att servitrisen skulle ta vår order.
När servitrisen kom så informerade jag henne att jag ville ha min nota separerad för att undvika problem vid betalningen. Ja det är inga problem fick jag till svar, påminn oss vid betalning bara.
maten kom in och den smakade delikat precis som vanligt.
När betalningen till sist skulle ta vid så hade vi fått en ny servitris. Jag informerade henne att jag ville ha min nota separerad, hon blir lite förnärmad och tittar på mig och frågar vad jag hade ätit?
Jag informerar henne om vad jag hade ätit, hon tittar mig stint i ögonen och frågar om hon inte kunde få dela upp notan vid bordet för det var betydligt enklare och snabbare.
Visst får du det svarade jag, vi gör vad som är enklast för dig. Hon går i väg och hämtar notan, medan vi plockar fram våra kort. En medlem av vårt sällskap noterade att jag skulle betala med ICA bank kort +. Hon frågade varför jag använde det? Jag började förklara fördelarna med att använda kortet för sällskapet då anlände servitrisen åter. :)
Hon sa - Jaha här är det någon som har vuxen poäng iaf.
Vi skrattade och svarade att det var rätt det.
Sedan började hon beklaga sig för att alla använde kort, och att det var så dyrt för företagen med alla kort avgifter. :)
Jag tittar på henne och frågar om hon menar allvar?
Hon svarar att det är så horribla kostnader med kort och det vore bättre med kontanter,
Om hon minsann gick på restaurang så gick hon minsann till bankomaten före eftersom hon visste hur dyrt det var för företagen. Då kände jag att nu fick det väl iaf räcka, hon skulle minsann inte vinna denna diskussion. :D
Jag frågar varför de inte gör som alla andra och sätter tre kronor i avgift på alla kort köp?
Hon blir nästan alldeles förfärad och säger att det är ju olagligt.
jag svarar att jag vet det. Men då återstår ju bara ett alternativ och det är att höja priserna.
hon bara skakar på huvudet och säger att det kan man inte göra.
jag frågar ju varför inte? Prissättningen är väl fri i detta land?
Hon svarar ja, men det skulle inte kunderna acceptera.
Jag frågar henne om hon på fullaste allvar tror att någon av deras gäster skulle reagera på om en Mariestad skulle kosta 45 kr eller 49 kr? Eller om entrecôten skulle kosta 145 kr eller 149 kr?
Hon bara rycker på axlarna och går sin väg. hon kommer tillbaka med våra kvitton och går igen.
Jag kan ju´bara inte låta bli att lämna 3 kr i dricks på mitt kvitto för kortavgiften :D
Sedan skriver jag under med Scaramanga och avslutar med ett hjärta. :D
Vi får väl se om man vågar gå dit igen. :)
Men efter den diskussionen var hon värd det. :D


Scaramanga


Så här såg det ut i morse när jag gick på coopen för att handla mjölk och cigg.








Vad skall man ta sig till?




Suck!!!! ´Det är full snö storm fast det syns inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0