Rullator rånare och hundägare.

Man börjar ju fundera vart vår älskade värld är på väg? Idag är man på jobbet och har en helt vanlig dag. Alla jul exponeringar har ju börjat dyka upp. :)
När man går där i godan ro springer en tant in och säger hjälp mig, hjälp mig. Denna tant är i vanliga fall oxå väldigt märklig. Hon brukar klaga på att det är så dyrt med paprika i vår butik. När man sedan frågar vad hon tycker att det ska kosta så brukar hon svara att de kostar 10 kr/st på torget i skärholmen. När man sedan frågar vad det kostar per kilo så blir hon i det närmaste förnärmad och tycker att det är en världslig sak.
Men åter till historien. När jag kom fram till henne sa hon att hennes rullator hade blivit stulen. jag trodde att hon hade glömt den hemma, men för säkerhets skull så tog jag en titt på övervakningskamerorna. Till min stora förvåning så ser jag en alkis kärring som glider in i butiken, hon tittar lystet på damens rullator som står parkerad i vindfånget.
Efter ett par sekunder bestämmer sig alkis kärringen för att stjäla damens rullator. Hon kastar upp systembolagkassen på rullatorn och drar i väg i en väldans fart. :)
man börjar ju undra vart världen är på väg.

Nu ska vi säga ett ord om alla hundägare.
Hund ägare är jordens avskräde. detta gäller dock inte alla utan bara de som inte borde ha hund.
För ett par dagar sedan när jag skulle lämna jobbet för dagen, så går jag ut genom entrén och ser till min stora förvåning att någon idiot hade knutit fast sin jätte lika dobermann i vår entré.
Jag känner att jag börjar tappa tålamodet på dessa satans människor, De visar ingen hänsyn till sina medmänniskor.
Tänk om denna best till hund skulle bita ett stackars barn?
Eller på alla stackars allergiker som kan drabbas av andnöd bara av att vara i närheten av en hund.
jag kände att jag hade ett gigantisk behov av att konfrontera denna idiot. jag bestämde mig för att vänta på honom.
Den imbecilla idioten ser mig när han kommer ut från butiken, han skyndar sig att knyta loss hunden. När han börjar gå ut så bestämmer jag mig för att göra min entré. Jag går fram till honom och ber att få prata med honom. Då drar han på sig sina enorma hörlurar och skriker att han hör på musik och inte kan prata. Sedan kopplar han demonstrativt loss sin best till hund och släpper honom lös.
Där står jag med skägget i brevlådan. Jag vet inte vilken bokstavskombination denna man hade, men det måste ha varit en hel del. Men jag kan lova att jag ska ta min revansch, sanna mina ord. :D


Scaramanga gonna make him pay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0