Lugnet lägger sig över sthlm. :)

Nu är måndagen över och här kommer en kort resumé över helgen.
min käre mor & far var nere och hälsade på mig i helgen. Jag vet inte vad jag gör för fel men hur jag än gör så blir det tjafs med mor o far. fast denna gång var det mitt fel. jag hade en överdriven reaktion på en liten sak. men förhoppningsvis är det över nu. det var roligt att de var här iaf. Vi var och åt lunch på fridays vid kungsträdgården. Jag tror att där måste alla människor som inte kommer in på stureplan samlas. Jag tror aldrig jag har sett så många wannabees som där. Bakom oss satt ett sällskap och pratade om bajs. Mitt under min måltid. Hade inte mamma o pappa varit med, så hade jag nog ställt till med en mindre scen. Kanske börjat jaga dem eller något? :)
det finns inget som kan förstöra min aptit som om någon pratar om bajs. Många skulle nog säga att jag är kräsmagad. Men det måste väl finnas gränser. Jag går inte ut för att äta och lyssna på diskussioner om bajs.
På söndagen var jag på IKEA med mamma o min syster.
Ibland undrar man ju om folk är försöks utsläppt från psyket. Där står vi i godan ro och ska betala i en av self scanning kassorna, bakom oss kommer en familj med mamma pappa, son och dotter. Mamman i familjen verkar ha haft en enormt dålig dag. Hon gormar och kommenderar sin stackars familj som försöker ta kassan bredvid oss. Men det duger inte för mamman hon skriker att de ska ta kassan som vi står i. :) Den stackars familjen börjar släpa alla varorna över till vår sida igen. medan mamman skriker. Det verkar inte som om vi var tillräckligt snabba heller för hennes smak. Hon börjar irriterat köra på min mammas hälsena under fnysningar.
Det var ju tur att jag inte såg detta. För då hade jag behövt läxa upp tanten. :)
När hon kör över mamma för tredje gången ¨så ber mamma tanten ifråga att ställa sin bakom linjen som visar var man ska vänta.
Det skulle mamma inte ha gjort.
Kärringens ögon börjar glöda som helvetets portar och hon skriker att hela familjen måste backa. De börjar backa och ni kan ju tänka er vad som hände med de som stod bakom i kön. :)
När vi lämnar Ikea hör vi kärringens vrål i kassan, hon kan inte ha haft en lätt dag..
Idag har man jobbat morgon passet. Jag kan bara säga att det var inte lätt att ta sig ur sängen. Allra helst hade jag velat vända mig om och somnat om. Men man har ju ansvar så det var bara att masa sig upp.
Dagen har varit hemsk, jag har inte haft någon energi alls. Jag börjar känna mig stressad över detta med min utbildning. Men i morgon har vi gruppmöte jag hoppas vi blir klara med det sista så jag kan skriva den skriftliga delen av uppgiften och sedan koncentrera mig på pluggandet.
men i helgen kommer Barbro det ska bli jätte kul. Det var ju ett tag sen jag såg henne.
Så det ser vi fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0