Nu är det kris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår var det dags för hemstudie möte. Vi har bestämt oss för att byta butik till min. Igår var det dags för att genomföra konkurrensanalysen på de utvalda konkurrenterna Det hela gick faktiskt riktigt bra, Det känns som om jag och min hemstudie grupp är på väg mot ett riktigt bra resultat. :)
Idag har man ju jobbat kväll igen, det känns lite obehagligt varje gång, men inte en enda dåre har synts till. De måste ha åkt på semester. Undrar just om man kan få följa med? :)
Så hela kvällen har förflutit väldigt lugnt Det enda frustrerande som har hänt idag, hände vid stängning In kommer ett par som såg väldigt ny förälskade ut. De sprang runt i butiken och handlade mys mat. När klockan var 21:59 kom de på den briljanta idéen att köpa några dvd filmer. Det enda felet är ju att om man ska välja ut två filmer så tar det ju lite tid..........
Klockan 22:06 höll jag på att få ett frisläpp. Men man kan ju inte säga något heller eftersom kunden alltid har rätt.
Men i bland blir det väldigt frustrerande 22:11 var de äntligen klara och gick till kassan. Butiken stänger 22:00.
Jag fick också en märklig förfrågan av en annan kund. Butiks kedjan jag jobbar inom har gjort om designen på konto utdragen för kunderna. Så idag kom en man ner och frågade mig varför vi hade gjort om designen. För nu funkade det inte att slå hål i pappert på samma fina sätt som tidigare. :)
Jag svarade att vi i butiken inte hade något att göra med designen på konto utdragen. Om han ville prata om designen så måste han vända sig till huvudkontoret.
han tyckte ínte om mitt svar. Han ansåg att det var mycket märkligt att göra om så man inte kunde slå hål i papperet på ett bra sätt. Sedan började han visa upp ett gammalt kontoutdrag och tala om hur bra det var. :)
jag såg fortfarande inte problemet och frågade mannen vad han ville att jag skulle göra. Han svarar att jag ska se till att designen görs om igen.
Jag svarar att de har jag inga befogenheter att utföra, och att jag tyckte att det skulle ju funka lika bra iaf. Efter ett tag ger denne ädle herre upp, och inser att jag inte kan göra något åt detta med kontoutdraget och går sin väg.

Nu kommer vi till den stora krisen. Jag kommer hem idag och öppnar min mail. Där ser jag att mamma o pappa har bestämt sig för att komma ner över helgen helt oannonserat......... Detta bådar inte gott. Jag har ganska rörigt i min lägenhet och det brukar aldrig falla i god jord hos pappsen. Så nu blir det till att kliva upp tidigt i morgon för att städa, om man inte vill spendera hela helgen med att tjafsa angående städning. Men det ska nog gå bra. Jag känner mig faktiskt full av energi. :) Detta är ju helt otroligt i och med att jag inte har haft någon semester sedan förra året!!! Men just nu känner jag att livet leker, och att det mesta är roligt. Det är bara det här med pluggningen som jag oroar mig lite för. Men Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig.


Nej nu ska Scaramanga ta och äta lite kvällsmat och hoppa ner i soffan och sova. Sängen är full av ren tvätt som måste vikas, det är därför jag sover i min unkis soffa :)

god natt och önska mig lycka till inför städningen som börjar 07:00 imorgon bitti!!!!!

Kommentarer
Postat av: Agda

Yeah! Bra att det blev din butik. Nu har du total koll, och jag anser fortfarande att en gratiskopp kaffe till mig kan det väl vara värt?! Vet ni vad personlig-utvekling-konsulter tar i vanliga fall??!! Just det.

Vadå inte min förtjänst???

2008-10-17 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0