Rånare och banditer!!!!!!!

Ibland kan man fundera på vilket yrke men har valt? Jag vaknar klockan 4 i morse med att min bärbara dator stod i sängen och spelade upp en film för jag vet inte vilken gång i ordningen. man kan ju minst sagt säga att jag borde kunna varje replik vid det här laget. Jag slog av datorn och somnade om tills klockan ringde, För ovanlighetens skull så kände jag mig riktigt fräsch. jag hann till och med äta frukost. :D Det händer inte varje dag.
jag glider iväg på jobbet lite försenad som vanligt så det blev en mindre språng marsch med datorn hängande över axeln. jag kommer in på jobbet och upptäcker till mitt stora förtret att en säkring hade gått sönder och att alla glasspinnar var numera i flytande form. 
Eländet stannade tyvärr inte bara vid det, för hägendaz frysen hade oxå gått sönder + den förbannade stämpel klockan. Så jag kommer att ha ett digert arbete framför mig i morgon, när jag måste lägga in alla handskrivna lappar i tidssystemet. 
Jag började med att försöka få tag på reparatörer, men det var ju inte så stor mening klockan 6 på morgonen så jag fortsatte med mina vanliga rutin uppgifter med priser o skyltar.
Efter ett tag kommer personalen och skriker att ena datorn inte fungerar och att jag måste ordna det. jag svarar att jag har fullt upp med alla mina egna ärenden och att de måste ringa helpdesk själva. Det föll ju inte i så god jord. När klockan börjar närma sig 9 så kommer chefen och frågar varför jag inte hjälpt personalen att ringa, eller varför jag inte hade försökt titta på datorn?
Dagen började illa och det blev minst sagt ännu värre sen.
När det äntligen är dags för lunch så beger jag mig ut för att röka en cigarett, då brakade helvetet lös.
chefen kom springande och skrek att värdetransporten hade blivit rånad. han slet av mig telefonen och började ringa polisen. Tydligen hade en rånare slagit till och rånat väktaren i butikens entré.
Vi började gå runt i området för att se om vi skulle se rånaren.
Då hör vi en jäkla smäll. Vi tittar på varandra och börjar spana i riktning mot ljudet.
Tydligen hade rånare sprängt värde transport väskan.
Plötsligt hör vi hur en i personalen skriker DETÄR HAN. HAN ÄR RÅNAREN: Vi tittar nedför gatan och mycket riktigt så ser vi rånaren komma körande på en vespa.
Det hade inte varit någon större match för oss att sparka omkull mannen på vespan. men vem vet vad som hade hänt då? tänk om han hade dött. Då hade man väl åkt dit för vållade till annans död i detta sjuka land.
Så vi släppte honom. :(
Efter det var det rena rama csi på jobbet. teknikerna gjorde en grundlig undersökning. Förhoppningsvis kommer polisen att ta fast detta svin.
Jag vill inte se det regna blå färgade sedlar över området igen. Det var ingen vacker syn. :(

jag vet egentligen inte om jag ska prata om detta på min blogg.
Det finns funderingar på om jag ska släppa kolonial avdelningen på mitt jobb, Jag vet inte egentligen hur jag känner över det? Samtidigt som det känns som ett nederlag så känner jag lite lättnad. eftersom jag håller på med min utbildning så känns det bra. jag känner att jag måste kunna fokusera mer kraft och energi på den. :D
Men samtidigt känns det som ett nederlag, jag har verkligen gillat att ha hand om kolonial avdelningen. Jag tycker verkligen att jag har lyckats lyfta den. Med hjälp av andra, Det ska man verkligen inte hymla om. Men det är dags för lite nya utmaningar kanske, Frågan är bara vad det blir? :)
Det vore roligt att  få prova på mer av det administrativa arbetet. Men som sagt är detta bara planer, och inget beslutat. Så därför ber jag er som läser detta att behålla det för er själva.
Jag ska lägga mig och sova nu, så får vi se hur jag känner inför dessa planer i morgon. :)
Imorgon kommer jag oxå att skriva ett inlägg angående helgen.

God natt med er alla och sov gott

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0