dag två på utbildningen. :D

jag vaknade före klockan idag, jag hade ställt den på 07:00, men jag vaknade 06:15. Jag var rejält trött och nästan ramlade in i duschen. Det kändes ju att man hade haft trevligt kvällen innan och druckit ett par öl. :)
Jag begav mig upp till restaurangen för att få i mig lite frukost. Man kan ju aldrig klaga på en riktigt fin hotell frukost :)
Men jag kände ju att magen inte var som den skulle, så jag hade väldiga kväljningar ett tag, men efter en timme så var symptomen borta och jag började fungera som människa igen tills utbildningen skulle ta sin början. :) idag har vi sysslat med marknadsföring hela dagen. :) Det har varit väldigt nyttigt att få lära sig många olika teorier. Vi har oxå fått prova på för första gången att arbeta i hemstudie grupperna. Det var ju väldigt lärorikt och se hur olika människor reagerar.
Men jag känner att vi kommer att kunna göra något riktigt bra av vår grupp. Det finns ju fortfarande lite frågetecken att reda ut, men jag troratt vi kommer att bli en bra grupp bara vi får chansen att arbeta ihop oss. Jag känner faktiskt att jag redan har fått väldigt bra kontakt med två i min grupp. Vi har pratat mycket. Nu återstår bara en kille som inte deltar så mycket i kvälls aktiviteterna, med det menas kvälls ölen. :)
Vi ska göra vår marknadsplan på en butik i södra Stockholm, där två av gruppmedlemmarna arbetar. fast en har inte börjat där än. Så det finns ju lite frågetecken att reda ut med handlaren i butiken. vi fick reda på idag att vi ska göra en kundenkät på minimum 200 hundra personer med en massa frågor. Det kommer ju att ta en mindre evighet att sammanställa den. Men vi fick tips om att man kunde låta ett företag göra uppgiften men då skulle det kosta mellan 25000 - 35000 kr. Frågan är ju om handlaren vill ställa upp och sponsra den kostnaden? Han får ju ändå en heltäckande bild över butikens styrkor/svagheter. Vår andra tankevar ju att butikerna skulle dela på kostnaden, men jag kan ju tänka mig att min chef inte är så sugen på att lägga ut 10 000 - 15 0000 på siffror för en annan butik som han inte kommer att ha nytta av. Vilket är helt förståligt.
vi fick sluta lika tidigt idag som igår, kl 17:00. Det är ju rena semestern än så länge, :) Kvällen har spenderats med middag och ett besök i baren. :) Det har varit jätte trevligt.
Det märks att det är nyckel personer från de olika butikerna som är här, för allihopa ger ett väldigt proffisonelt intryck. Samtidigt som de är väldigt trevliga,
Jag hopas bara att jag kan hålla på studie disciplinen, :) Men jag ska göra ett ärligt försök denna gång!!
Men nu ska scaramanga krypa till sängs i morgon börjar vi tidigt 08:00 :)
Det är rena sovmorgonen mot i vanliga fall :)

God natt med er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0