Dårarnas afton :D

I dag har man varit en duktig unkis och tvättat. :) Finns det något tråkigare egentligen?
men som tur är så unkis tvättar jag. med det menas att man kastar in alltihop i samma maskin, och väljer 40 c kulörtvätt. :) Många av er som läser detta reagerar säkert med fasa inför detta. men jag har faktiskt bara lyckats färga min tvätt en gång. :)
När det senare blev dags att gå till jobbet drog jag på mig mina ny tumlade arbetsbyxor. jag höll nästan på att bränna söder mina ädlare delar. Så efter en lite krigsdans på golvet i lägenheten hade jag äntligen lyckats få på mig byxorna ordentligt, och i väg till jobbet jag gick.
När jag har jobbat ett par timmar så är det dags för att gå på lunch. jag tar min kaffe kopp och av en händelse går jag ut, det händer aldrig annars. När jag promenerar runt utanför butiken möter jag en äcklig tant med en liten hund. hon ser ut som en dålig kopia av donatella Versace. Hennes läppar såg helt vanskapt ut, för att inte tala om hennes kläder. Antagligen så har hon problem med psyket, eller ett missbruk. Tråkigt för henne tänker jag när jag vandrar vidare.
Helt plötsligt ser jag hur kvinnan i fråga går in i pant rummet med sin hund!!!! Sånt är så jävla dåligt, hon har ingen respekt för allergiker eller hundrädda.
Jag tänker i mitt stilla sinne, upp till kamp!!! Riddare Scaramanga ska slåss på de svagas sida :)
Jag följer efter henne in i pant rummet och tilltalar henne.
Hon tittar mycket ilsket på mig.
jag ber henne vänligt att ta ut hunden ur pantrummet,
Hon blir alldeles tokig, och skriker åt mig att hon minsann inte behöver ta ut sin hund ur pantrummet.
jag förklarar vänligt för henne att hon måste.
Hon bara ignorerar mig, och jag känner hur den stora ilskna ådran i pannan började bulta. Kärring helvete måste helt enkelt ut NU!!!! :D
Jag säger till henne en gång till med en väldigt ilsken röst att hon måste lämna vårt pantrum.
Sedan tar jag ett steg fram emot henne.
Hon skriker, rör mig inte.!!!!!!!!! För då bussar jag hunden på dig !!!!!!!!!!!
jag tittade på hunden som glatt stod och viftade på svansen, Sedan tänkte jag, gör du det. Då äger du ingen hund längre. För det andra såg hunden mest ut som den ville komma ifrån kärringen.
Sedan stirrar jag på kärringen och säger åt henne att hon kanske vill ha en anmälan på sig för hot mot tjänsteman? :)
Sedan tar jag på mig mitt äckliga dryga flin och tittar på henne.
Hon skriker och undrar hur fan en sån som jag kunde få jobb i butik? :)
Jag har kvar mitt dryga flin medan hon går ut ur pantrummet. jag ser att hon kan läsa mina tankar, för de består av Somliga göder staten, medan andra lever av den. :)
Sedan försvann hon ut ur sikte för denna gång. synd bara att hunden måste ha så tråkig matte.

Sedan var det dags för att återvända in i butiken. Hela dagen har förflutit bra tills kvällen ankom. Det börjar med att jag är ute och frontar i butiken. jag ser då en suspekt kille vid köttdisken som står och tittar på de dyrare köttbitarna. Jag ställer mig och tittar på honom och han tittar sig nervöst omkring. han får tillslut syn på mig, jag säger hej!! Han letar efter något att säga och utbrister till slut eeehh vad kostar entrecôte? jag visar honom pris frågeterminalen som är alldeles i närheten. Han kollar priset och tar med sig bitarna. Sedan försvinner han in i butiken för att kolla grönsakerna. jag håller honom under uppsikt och till slut så lämnar han tillbaka köttet och lämnar butiken. Förbannade kött tjuvar!!!!
15 minuter kvar till stängning kommer en av våra stamkunder fram till mig och säger att de håller på att storhandla och frågar om de får ta med sig kundvagnen hem?
Jag tittar lite uppgivet på henne och säger javisst bara du har den tillbaka hit tills att vi stänger.
men det var det ju inte tal om, de måste ju låna den över natten. För de skulle minsann inte hinna tillbaka med den.
Jag blev ju så illa tvungen att låna ut kundvagnen till dem. men hur tänker man när man går och storhandlar 15 minuter kvar till stängning och ska be att få låna med sig en kundvagn?
De är ju inte direkt gratis, om man säger så.
ja mycket ska man vara med om i livet. men detta var bara att beteckna som dårarnas afton. :)
Nu har jag precis ätit kvällsfika, jag åt keldas nya champinjon soppa. Den var super god!!!
Så nu är det bara att hoppa i säng, för i morgon stundar ju nya äventyr i Scaramangas vardag!

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0