En bra dag! =D

Om man kliver upp 05:20 flera dagar i veckan så börjar man känna sig lite sliten, i morse snabbade jag mig att klä på mig och fixa håret, sedan hoppade jag i säng igen och sov ytterligare 10 minuter. Detta hjälpte faktiskt mot min trötthet.
Sedan fick man ju snabba sig till jobbet men jag hade sån tur att jag kom i tid iaf.
idag har jag lekt charkmästare. konstig benämning numera eftersom det är som vilken avdelning som helst numera.
med allt central packat kött menar jag. Så hela min dag har bestått i att grilla kyckling och plocka ost. men det är skönt med omväxling i den vanliga rutinen. Jag åt min egengrillade kycklingfilé till lunch. Man kanske borde få ett eget matprogram på TV, unkis matlagning med Scaramanga kan det heta.
Där lagas paradrätten som består av pasta med krossade tomater och vitlökspeppar. Denna rätt utgör 5 av veckans sju middagar. Den solida basen i en unikis vardag. :)
Efter lunch så var jag på väg in till lagret. Då hör jag en röst bakom mig. Hallå där!!!!!!!!!! har ni några färska palsternackor som ni annonserar om. De som ligger där vägrar jag köpa. De ser äckliga ut!!!!!!! skrumpna och maskätna !!!!!!!! Jag kräver fräscha grejer !!!! Hon vräker ut sig allt detta innan jag har hunnit vända mig om. Ett av de värre saker man kan bli utsatt för i butik är när folk skriker hallå där, Fan har människor totalt mist respekten för varandra? man kan väl iaf säga ursäkta, eller något annat trevligare istället för att vråla hallå där!!!! man känner sig ju degraderad till en nutida slav.
När jag vände mig om kände jag att jag redan hade lyckats utveckla ett agg mot denna kvinna. jag tittar på henne med bister uppsyn och säger att jag ska gå och titta efter FRÄSCHA palsternackor. Jag gick in på lagret och började leta bland fruktburarna. Efter 30 sekunder vrålar hon HAR DU HITTAT NÅGRA PALSTERNACKOR?????????????
Jag kände hur jag höll på att få det stora frisläppet i hjärnan, Jag svarade att jag har hittat och håller på att plocka fram dem. jag kände hur min arga ven i pannan dunkade, men jag fick besinna mig från att säga något dumt utan jag körde ut hela lådan till henne så hon fick välja.
Hennes process för att välja 4 palsternackor tog 5 minuter medan hon muntert skulle stå och småprata och tyckte hon var rolig. jag blev alldeles nervös på henne.
mmmmmh hej tanten är oxå tillbaka efter sin semester, Hon arbetar i området där butiken ligger och är inne flera gånger om dagen. under de år jag har jobbat där har hon utvecklat en liten förälskelse till mig. hon har bland annat nypt mig i rumpan. :) Den gången vände jag mig om, och frågade vad hon pysslade med? :)
Då svarade hon att hon bara grejsade lite. Sedan smet hon iväg hög röd i ansiktet. :)
nu har hon bytt taktik, nu kallar hon mig för lapplisan, för att jag springer runt med skyltar hela tiden
ja mycket ska man vara med om. Men man får ju faktiskt förstå henne, vilken kvinna kan motstå detta?


är det detta ni vill åt kvinnor?

Nu ikväll har jag varit med Lisa inne i stan. Hon skulle köpa sig en ny handväska. Jag skulle följa med som smakråd.
vi kan väl enkelt säga att jag inte har något inom mode industrin att göra. varje förslag jag gav möttes av uppspärrade ögon och av de bevingade orden. Det där är en pensionärsväska, eller det där är ju en hookerbag. :)
Men det var  som vanligt hysteriskt kul att träffa Lisa. Vi fick oss många goda skratt. :)
Det är ju inte varje dag man möter en kvinna lika frispråkig som henne. men det är ju precis det som är så fruktansvärt roligt. :)
Så nu har jag lärt mig en massa nya dumheter som jag kan prova på. Sedan lärde jag även ut kanske önnu fler. Men that's beside the point. :D
Till er alla män har jag bara en sak att säga. Vi ses i bigglesklubben. Jag är inte medlem än, men kommer att anhålla om medlemskap så fort tillfälle bjuds. :D

jag avslutar dagen. med scaramangas motto. I go where i please, and i please where i go. :D

ha det bra!!!

Scaramanga

Kommentarer
Postat av: Vulva

Sluta visa upp din röv den är inte vacker den är platt å por

2008-09-04 @ 16:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0