En sammanfattning över helgens aktiviteter :)

I fredags hade jag min sämsta dag på jobbet på mycket, mycket länge. jag var skit grinig hela dagen. Så fruktansvärt tråkigt. Men jag antar att det berodde på trötthet.
På fredag kväll så var jag bara hemma och laddade inför lördagen.
När jag vaknar upp på lördag morgon så är det dags för bege sig till bolaget, vi skulle ju träffas hemma hos Johan & katja någon timme innan hela glada gänget skulle åka in till stan för att äta middag. :)
jag konstaterade ganska snabbt att jag inte var i form för att åka till bolaget, jag hade ju ändå några folköl i kylen som jag kunde ta med. så istället bäddade jag ner mig i soffan och kollade på american dad. :) jag måste säga att jag verkligen gillar den serien. :) När jag nästa gångtittar på klockan så inser jag att tiden har gått alldeles för fort, och att jag nu började få bråttom. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning, Tyvärr är det ju konstigt väder nu. Det är för kallt för att bara gå io skjorta eller tröja men för varmt för att gå i jacka. Så jag plockar fram min gamla kavaj och tar den som jacka. jag tittar mig i spegeln och konstaterar att jag är ju så jävla het :) Vilken kvinna kan motstå det jag ser i spegeln tänker jag. Kvinnor bered er på att bli betäckta för scaramanga kommer ut på stan i kväll. :)
jag hoppar på tunnelbanan och beger mig till fruängen. Johan får ge mig vägbeskrivningar för det är ju första gången som jag går hem till dem själv, sen de flyttade till nya lägenheten.
När jag äntligen kommer fram så blir jag informerad om att 10 stycken i vårt sällskap har hoppat av middagen. eftersom det då bara återstod Johan, Katja och jag så bestämde vi oss för att äta middag i Fruängen. Vi satt oss ner och började dricka några öl och samtala. Det var jättekul. Efter ett tag gick vi iväg till den grekiska restaurangen som vi skulle äta middag på. Jag åt fläskfilé spett med tzatsiki och pommes. Det var jätte gott. Efter det återvände vi hem till Johan och Katja för ytterligare några öl och kortspel.
Vi spelade Chicago och jag kan bara säga att det gick riktigt uselt. Jag förlorade varje gång!!!
Det hjälper ju inte heller att man är dålig förlorare och Johan sitter och strör salt i såren. :)
jag fick ju till och med ett fyrtal. Då tänkte jag sätta ner både Johan och katja på noll poäng. men tydligen hade vi ju bestämt att den regeln inte var aktiv. :( Rent fusk tycker jag. Annars hade jag helt klart vunnit.
Efter två omgångar tackade jag för mig och tog en taxi hem. jag stannade till vid OK för att handla chips, man kan ju inte vara bakfull utan chips. :D
Idag har vi varit till min kära syster, det var ju hennes födelsedag, så vi lagade middag till henne.
Det värsta var ju att hon deltog ju lika mycket som Johan, katja, Fanny, Kajsa och jag. det var ju kanske inte riktigt meningen. Fanny och Kajsa hade bakat kladdkaka, de var jätte goda.
Min systers hund, OlleBalle han är ett riktigt monster, men jag tror faktiskt att han har börjat acceptera mig. För det var länge sedan han attackerade mig nu. men han vet väl vad som väntar när scaramanga tar fram sin riddar utrustning bestående av en sopkvast och en sopskyffel. :)
Då är Olle inte lika kaxig längre.
Men idag luktade han verkligen illa, jag sa åt honom att tvätta sig. Men han verkade inte förstå mina uppmaningar.
han bara tittade på mig, vände sig om och visade upp sin stolthet, röven!! :)
Ni kan ju gissa om det luktade. :D
Men han skulle väl få ett bad i kväll så han luktade bättre. :)
Nej nu måste jag börja göra mig iordning för sängen. imorgon börjar en hård vecka.
Butikschefen är ju på semester, så jag ska göra alla hans ordrar. Vi får väl se hur det går, jag får nog börja med att skriva upp en lista på allt som jag måste utföra direkt på morgon.
men det ska bli roligt att få prova på nya uppgifter. :)
Det är ju alltid bra med ökade kunskaper,

God natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0