Första dagen på min utbildning =D

Idag har man varit uppe med tuppen. Klockan 05:30 var jag på jobbet för att hjälpa till med en inventering. Det gick över förväntan. Sedan satte jag mig ner för att fika med min chef och resterande personal. De önskade mig lycka till och sa åt mig att inte äta för mycket fika, för då kan man ju bli tjock. :)
Jag gav mig av mot centralen för att ta tåget mot Scandic nord i uppsala. Min vana trogen har jag ju packat kläder för minst 8 dagar när jag bara skall vara borta i 4, så med andra ord vägde packningen tungt. Men jag fick i mig en kopp kaffe på centralen och letade rätt på tåget. Jag tror jag tittade att det var rätt tåg minst 5 gånger, jag antar att det var nervositeten, :) Jag ankommer Uppsala vid 8:21 och tar en taxi till hotellet, taxi chauffören rånade mig bokstavligt talat. Det finns en fast taxa till scandic hotell, Men det tog 80 kr mer. :) Men det kan det kanske vara värt. För han var väldigt snäll.
Jag kommer in på hotellet och upptäcker ganska snart att det finns flera kursdeltagare på plats. Jag slog mig ner med dem och började prata, de var jätte trevliga. :)
Vi har haft presentationer av oss själva, det var ju väldigt nervöst.  Det är ju inte varje dag man står inför 20 personer och skall hålla ett föredrag. Men det gick över förväntan. :)
Till skillnad från många andra utbildningar jag har gått inom yrket, så fick man själv dela in sig i hemstudie grupper. Det gick jätte bra. :) Det skulle ta 2 timmar enligt schemat, men vi var klara efter 15 minuter, Vår lärare tyckte att det var nytt rekord i gruppindelnings tid. :)
Så tack vare den tidsvinsten fick vi sluta klockan 17 istället för klockan 19.
Jag kan bara säga att jag har hamnat i en super bra hemstudie grupp. :)
Det är första gången jag kan känna mig riktigt nöjd med en grupp indelning. :)
Vi har nu spenderat några timmar i baren med att försöka lära känna varandra,
Det har varit jätte roligt, hoppas bara att jag mår lika bra i morgon som jag gör idag. :)
Men det finns väl inget som inte en riktig god hotell frukost kan bota? :)

Jag kan bara säga att jag är lycklig över att vara här, och jag tror som det känns nu att jag gjorde rätt val att inte hoppa av butikslivet. :)
Godnatt med er alla, hoppas ni sover lika gott som jag gör i natt :)

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad roligt att det känns bra!!

2008-09-16 @ 09:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0