Härliga tider!!! =D

Jag beklagar att jag inte har uppdaterat min blogg på länge. Men nu ska jag försöka ta nya tag med den igen. :)
Jag kommer härmed att skriva en kort sammanfattning över föra veckan.
Toket började redan i måndags morse, In kommer två killar i 12-14 års åldern och försöker snatta godis. Men de var inte tillräckligt smidiga utan vi tog dem för snatteri.
Lite senare på eftermiddagen var det dags igen, Då kommer Macsteve flygare in. Det är en på tänd pundare som skulle stjäla fläskfilé för att sälja till restauranger. Macsteve glider in en halv meter över golvet och försöker stoppa väskan full med god hälsosam fläskfilé. När han har stoppat väskan full svävar han ut genom kassa linjen, där ha blev konfronterad och förd till lagret för att bli bortforslad av polisen. :)
På onsdagen hade vi första hemstudi grupps mötet. Jag mötte upp en av gruppmedlemmarna på centralen för vidare färd mot Täby. Vi genomförde konkurrens analyser och började fundera på hur vi skulle gå vidare med våra hemuppgifter.
Det känns verkligen som om det har börjat lossna för oss, och att vi är på väg mot vårt mål.
På fredagen var det dags för utgång med jobbet. Tyvärr hade jag ju glömt legitimationen hemma, så jag fick ta Samuel till hjälp med mina köp från systembolaget. :)
Efter att vi hade varit på bolaget och utfört vårt ärende gick vi till en butik för att handla billig tobak.
Precis när vi ska kliva in i butiken, störtar Bosse haschtomte in genom dörren. :)
Bosse vrålar åt expediten att han behöver majs pipa. Han får en pipa och börjar genast suga på den för att kontrollera att den verkligen fungerade. :)
Expediten säger att pipan kostar 55 kr.
Bosse ser ut att sätta något i halsen och ut stöter att det är ett rån!!!!!!!
Expediten säger att han till och med gav honom rabatt!.
Bosse börjar på att yra om att det var det värsta rånet i mannaminne och att han inte ville betala det. :)
Jag känner att det börjar på att bubbla inom mig, först får man stå ut med dessa människor på jobbet, sedan här! Får man aldrig vara i fred för dem ?
Jag tittar på Bosse och säger åt honom att köpa pipan för det är världens kap! :)
Bosse vänder sig mot mig och börjar yra något om det okristliga att ta så mycket betalt.
Jag tröttnar ännu mer och säger åt honom att öka takten för det är ju väldens kap!! 
Bosse börjar upplysa mig om hur mycket han röker för om dagen och att vi inte har någon förståelse för en gammal söder flummare som honom. :)
Sakta men säkert börjar han rota fram lite pengar och betalar pipan och försvinner ut genom dörren. med en massa svordomar om att vi inte förstår söder flummare.
På kvällen var det dags för att gå ut med personalen. Vissa av oss träffades hemma hos Gurra ett par timmar före för att värma upp lite. :)
Gurra hade en jätte fin lägenhet och det var jätte trevligt att få vara där. :)
Efter det styrde vi vår kosa mot södra teatern och dess bar. Vi hade en jätte skön kväll på dess ute servering. Det var ju synd på kylan bara. Men i övrigt var det väldigt roligt. :) Kul att vi kunde ha en sådanhär kväll, synd bara att inte alla kunde deltaga.
På söndagen vaknar jag upp och mår som en sönder sparkad säck med potatis. magen var helt slut på mig och jag fick tillbringa många svettiga timmar med att krama den vita porslins guden. :(
Någon gång på kvällen börjar jag kvickna till kan återigen börja koncentrera mig på saker. Så jag flyttar över till soffan och börjar titta på säsong 4 av OZ. Det är ju den bästa serien som någonsin gjorts helt klart!
Söndagen spenderade jag med att vika tvätt och skriva rent alla uppgifter som skulle vara klart till vårt hemstudie grupps möte på onsdag. Så söndagen blev ju ganska produktiv iaf. Det är det bästa med att gå ut på fredagar. :)
Idag fyllde min syster dotter 16 år!!! Grattis på henne! Så vi har varit och ätit på Jensen bof house. Det var jätte gott. till efterrätt var det mjukglass buffé, man fick äta så mycket man ville. Det är ju inte det bästa gör en glassoman som mig. :) När jag hade kommit in på min andra glass så höll jag på att spy. Men då glider ju Mr Vulva in med sin kommentar du är inte så kaxig längre du som sa att du kunde äta minst två!!!
Jag kände ju att det var upp till bevis, så jag tvingade i mig glassen fast jag nästan höll på att få upp alltihop i knäet. men jag vann och det är ju det som räknas. Eller hur??


God natt med er alla!!

Scaramanga mätt och lite illamående,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0