Hemma och fundersam....

Nu har man äntligen kommit hem från seminariet Det är med blandade känslor. Det är få saker jag tycker är så roligt som att åka på dessa seminarier. :D Det får mig verkligen att växa, i min yrkesroll men även som människa.
I onsdags hade vi avtalsrätt med en man från ledningen. Det var verkligen lärorikt att få lära sig hur det går till på toppen.
Idag har vi pratat om kundpsykologi och marknadsföring hela dagen.
Det finns ju sjukt många undersökningar inom detta område. Vi fick se en hur kunder tittade när de  var inne i butiken. Det var jätte nyttiga lärdomar.
Jag saknar bara ledarskapen, det känns fruktansvärt surt att den är slut nu.......
Det har ju gett så mycket.
Nu är det bara att satsa stenhårt på marknadsplanen. Nu är vi ju snart i mål. Det är ju bara ett par veckor kvar.
Jag kommer nog att drabbas av grav grupp seperations ångest.

När jag åter kommer till Stockholm så är det bara att bege sig till fridays i kungsan. Där ska vi fira min systerdotter som fyller 15. Det var faktiskt riktigt trevligt. Det var bara lite för hög ljudvolym där inne. Men maten var super och kvällen förflöt i glädjens tecken. Efter middagen var det bara att åka till Örby för att äta tårta. Det var super fint med lite tårta. Varför ändra på en kost som man har hållit hela veckan?
Det är ju ett vinnande koncept för att skaffa sig en riktigt vacker sommar kropp :D

En fundering som växer sig allt starkare hos mig ju längre tid som går är. Varför fokuserar alltid på problem istället för lösningar? Det kan gälla allt från kärlekslivet till världskonflikter.
Man spiller ju bort så mycket energi på att hela tiden ha ett negativt synsätt till ingen nytta.
Om man istället fokuserar på problemlösning, så sparas mycket energi som skulle kunna användas till något mycket bättre.
Tro mig, jag är inget undantag. Jag har oxå mina dagar då det mesta känns svart.....
Men man måste ändå försöka fokusera på det positiva, istället för att bara säga det fungerar INTE!!!!!
Relationer försämras och människor mår sämre,




Nej nu ska jag sluta leka amatör psykolog


God natt med er alla!! :D
Imorgon stundar en ny härlig dag :D


Scaramanga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0