Longchamp är död, hell longchamp!

Nu var det länge sedan jag var här och skrev något. Men det ska det bli ändring på nu.... :D
Igår så var jag ute på stan med Lisa. Vi bestämde oss för att ta en fika för det var så länge sedan. Vi startade upp på ett av våra stam fik på östermalm, jag kan inte svara på varför vi går dit? Stället är egentligen helt värdelöst. Kakorna är från den yngre stenåldern och personalen är av väldigt skiftande kvalitet. Men sagt och gjort så träffades vi där för att språkas vid. Jag visade Lisa mitt arbete som jag håller på med till min utbildning. Men hon höll på att avlida av skratt när hon såg min stavning på 1L mellanmjölk. Jag hade skrivit 1 L mellan mjölk, Hon skrattade o skrattade tydligen är det väldigt vanligt att särskriva ord?
Jag verkar oxå vara något av en expert på detta. Men efter Lisas skratt anfall så hjälpte hon mig att rätta en del av de grövsta misstagen.
Vi satt och filosoferade över livet där ett bra tag, när Lisa plötsligt säger med ledsna ögon. Min longchamp är trasig.....
Jag tittar på henne med förundrad blick och frågar, är Robin Hood död? :D
Lisa får nervösa ryckningar i ansiktet och säger Nä min Longchamp..... Din dummer.
Jag tittar ännu mera förvånat på henne och frågar vad är det?
Då blev jag informerad om att det var hennes handväska, och inte en karaktär ur Robin Hood.
Tydligen började handväskan gå sönder i dragkedjan och i hörnen.... Och att det är mitt fel!!!!!!
Jag svarade att det är väl bara att köpa en ny? och varför är det mitt fel?
Då tittar hon på mig och säger att jag hade ju sagt att hon inte skulle göra det!!!!
jag förstår ingenting, men efter att Lisa förklarat för mig så kom minnet tillbaka.... :)
Jag hade en gång för ungefär ett år sedan tyckt att det var en onödig investering att köpa en ny handväska om man redan hade en favorit.
Detta kom Lisa ihåg, man måste ge henne att hon har gott minne. :D

Efter ett tag väljer vi att lämna cafét och ger oss ut på kungsgatan. Vi konstaterade ganska snabbt att vi fortfarande var fikasugna. Vi hittade ett fik och gick in......
Kvinnan som stod bakom disken var det äldsta cafébiträdet jag någonsin sett. Hon såg ut att vara lika gammal som cafét själv. Vi väljer att ta en glass och går upp för trappan för att hitta någonplats att sitta på.
När vi kommer upp så upptäcker vi att vi är helt ensamma förutom två stycken tjejer som sitter och pratar.
Vi slår oss ner och börjar äta vår glass. Både jag och Lisa hade valt att ta chokladglass, men jag hade också valt att investera i en kula med jordgubbsglass.
Lisa tyckte att hennes glass smakade skit och krävde att få smaka av min jordgubbsglass istället. Jag vägrade och skrattade åt henne. För alla som känner mig vet ju att  glass är heligt för mig!!!.
Lisa försöker attackera min glass med sin sked för att få åt sig en smak bit. Jag puttar bort hennes hand och i och med det var glasskriget igång......
Det hela slutar med att de två stackars tjejerna som är där sitter och stirrar på oss alldeles tysta. De måste ha trott att jag och Lisa hade permis från psyket eller något?
Två vuxna människor som sitter och kletar glass på varandra och härmar teletubbies och sjunger postis pers visa..... :D
När jag och Lisa är klara med vårt glasskrig efter en halvtimme så har båda två väldigt smutsiga kläder och glass upp till armarna :D
Man kan ju faktiskt ha roligt med glass även om man inte äter den :D
Vi ger oss ut i stockholms kvällen och inser ännu en gång att vi inte har fikat klart riktigt än. Vi beger oss till Waynes på drottninggatan, där fick vi träffa Sveriges argaste människa. Satan i gatan vad arg hon var!!! :D
Vi stod och försökte välja vad vi skulle fika då skrek hon..... HAR NI BESTÄMT ER????????????????????
Vi tittar på varandra och stammar fram vår beställning. Vi tar ett bord och sätter oss ner för att diskutera livets stora glädjeämnen, såsom dårar, mysmongon och allt annat som berikar livet.
Det är alltid roligt att träffa Lisa man blir alltid på väldigt bra humör. Jag hoppas att vi ska ta en fika snart  igen!!!!! :D

Jag undrar just om butiken står kvar imorgon???
Det verkar som områdets befolkning har festat till ordentligt ikväll. :D
Att det bara är ungdomar som super på valborg är ju iaf en myt. Jag såg en man och kvinna nu när jag gick hem. De gick lutade mot varandra för att kunna gå rakt :D


Godkväll!!!

Scaramanga

TeletubbiesTheAlbum.jpg image by megamp3n


Kommentarer
Postat av: Marre

Hahahahah ni verkar ha superkul.. Jag satt sm fnissa när jag läste ditt blogg inlägg...



2009-05-01 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0