Påskhelgen!! :D

Jaha så var även denna påskhelg över... Jag hade inga förhoppningar om att göra något roligt denna helg. Men se så fel det blev. På fredagen ringde jag Stefan och vi bestämde oss för att göra staden osäker.
Stefan och jag möttes här i kransen för att ta en inledande öl på en av de lokala restaurangerna Vi valde att prova den ombyggda hamburgar stället som nu mera har alkohol tillstånd. :D
Från utsidan har jag länge tyckt att det ser trevligt ut. Men när vi öppnar dörren och kliver in så möts vi av ett häx liknande skratt. Vi tittar på varandra och sen tittar vi oss runt då ser vi "innegänget" . Det bestod av två fyll kärringar och två fyll gubbar, Det var en av alkis tanterna som hade utstött detta häx skratt. Vi går fram till baren och beställer en öl, då börjar dårarna på att dansa!!!! :D Jag hade precis tagit en klunk öl, men den kom ju upp genom näsan när jag började skratta :D
Inne gänget vart inte så glad på mig tror jag :D
Vi drack upp vår öl och begav oss in till stan, Vi besökte ett ställe i götgatsbacken, det var trevligt. Jag måste säga att bartendern hade ett imponerande tempo.
Stefan valde att köpa konjak åt oss. Jag dricker inte det i vanliga fall men när 3 cl kostar 180 kr då är det bara att dricka och se glad ut. Men det smakar ju förjävligt, Jag förstår inte att människor kan uppskatta ren sprit, sen får det vara whiskey, konjak eller hemkört. Det smakar riktigt illa.
Efter det så blev det dags att gå vidare till Fenix, Tyvärr blev vi inte så länge där. Stefan blev lite smått trött :D
Så vi tog den obligatoriska Mcdonalds påsen och begav oss hemåt.
När vi besökte Mcdonalds slussen så var det en pundare som skulle beställa mat, men han hade inte tillräckligt med pengar. Hans fina svar blev att kasta brickan rakt in i köket. :D
Jävla dåre. Mcdonalds personal är helt enkelt underskattade. Fy fan vad de måste få stå ut med en massa tok dagarna i ända.
Lördagen tillbringade jag i sängliggande läge, fy vad jag var dålig. Jag skyller allt på konjaken. :D
Jag orkar släpa mig till Coop vid 17 tiden, då var det brist på det mesta. Inga cigg, chips eller glass. Man klarar ju inte att dämpa en bakfylla utan dessa resurser. :D
När jag kommer fram till kassan så har jag naturligtvis inga pengar kvar på mitt kontokort, så jag får ta fram kreditkortet. Då kommer jag inte ihåg koden på det!!!! Som tur var hade jag den uppskriven i plånboken. Kassörskan som vet vem jag är frågar om jag har varit ute i solen idag? Jag tittar på henne och svarar jag föredrar mörker idag.......
Hon skrattar och frågar om det är därför jag inte kommer ihåg koden oxå? Jag svarar ja, och tillägger iaf att jag hade roligt. Vad kul fick jag till svar. Hon önskade oxå att hon kunde ha varit ute och festat  istället för att jobba.
Jag måste säga att jag gillar personalen på Coop Konsum Midsommarkransen. De är alltid jätte trevliga.
Jag återvände till min unkis lya och slevade upp en ordentlig portion med Coop extra tre smak glass, och sakta så kände jag hur livet började återvända till det normala. :D

Imorse blev jag väckt av telefonen vid 11, då var det Lisa som ville ha sällskap och fika. Jag svarade att jag måste städa först men att jag skulle höra av mig så snart jag var klar.
Jag stegar in i duschen och tvagat min underbara kropp, då tänker jag varför ska jag städa idag?
Det är ju mycket roligare att umgås. Så efter duschen så ringer jag Lisa och bestämmer tid inne i stan.
Vi bestämde oss för att ta en tur på djurgården. Vi promenerade efter vattnet när jag plötsligt hör någon som gastar mitt namn. Då är det chefen som sitter på en bänk där med sin flickvän. Jag har gått en meter bredvid honom, och ändå lyckats missa honom.  Vi stannar och pratar med dem ett par minuter innan vi går vidare.
Det var jätte fint på djurgården idag. Solen sken och alla verkade jätte glada.
jag och Lisa hade en jätte trevlig promenad under mycket skratt.
Men det blev rätt långt 7 km. Så imorgon lär man ha träningsvärk.
Efter promenaden var det dags att ta en fika. Jag vet inte om jag och Lisa har någon förbannelse över oss. Varje gång vi fikar så är kaffebrödet från sekelskiftet eller personalen jätte sura.
Vad gör vi för fel?
Idag åt jag en chokladboll och den var allt annat än nybakad. Den smakade blött havregryn med lite kakao.
Men det är ju sällskapet som är det viktiga, och som jag sagt tidigare så är det alltid en upplevelse att gå och fika med Lisa. Man vet aldrig vad som kan hända.
Men man känner sig alltid på väldigt bra humör när man träffar henne.
Efter fikat så var det bara att bege sig hemåt och inta sin plats vid datorn. Klanen drog ju ut i strid, och det kan man ju inte missa, Men idag gick det förjävla illa. :D
Men skam den som ger sig. Imorgon är det dags att jobba igen, det kommer att bli superkul!!!! :D



Förstår ni varför man älskar att bo i Stockholm på våren och sommaren? :D



Är det inte vackert så säg?




Väldig många unnar sig en bira i solskenet. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0