Dårarnas afton 2......

När man inte trodde att det kunde bli värre, så blev det iaf lika illa. :)
Idag hade vi en civilklädd kontrollant i butiken. Han hinner jobba i ca 20 minuter innan han gör kvällens första gripande.
Detta var en av dessa sk män i färgade jeans, jag sa ju att de var upp till no good. :D
Han var tydligen lite hungrig så han bestämde sig för att snatta två saker till middag.
När jag kommer in så sitter han i sina prickiga jeans och ser allmänt less ut.
Det visade sig att han var student vid en av de finare skolorna i Sverige för kulturellt intresserad studenter, och han var nästan lika gammal som jag.
Jag frågar honom
(J) - Jaha, detta var inte första gången va?
(H) - ööö jo, nä föresten det är det kanske inte....
(J) - Får man fråga varför du snattade dessa småsaker?
(H) - Han rycker bara på axlarna.
(J) - Är det första gången du åker dit eller?
(H) - Ja, faktiskt.
(J) - Tycker du inte att det är dags att sluta snatta vid din ålder?
(H) - öööh , nja, jag vet inte....
(J) - Men att snatta är väl ballt när man är 14-16 år? du går ju ändå på universitet.
(H) ja, jo, ja. .... jag vet inte........

Efter vi hade polisanmält honom så släppte vi honom. Jag hoppas att detta blev en väckarklocka för honom.

Situation 2

en prutt full polack kommer in och stjäl en brietårta, men han var faktiskt ganska rolig. Det enda felet var att han knappt pratade svenska och hela tiden ville röka inne. :)
När han inte fick det, så blev han sur och byggde sig en säng av dricka backar och tog en gammal bröd kartong av papper som huvudkudde. :) Sen vinkade han godnatt åt oss och la sig på sin nybyggda säng och blundade, samtidigt som han skrattade.
Det var ju inte så stor idé att hålla på att bråka med honom när han höll på att bygga sin säng, för han fattade ändå ingenting.
I varannan mening sa han att han hade stora problem, och i de övriga meningarna sa han, jag röka nu.
Men stackarn hade ju ingen tändare, Så han satt och sög på sin cigg i 5 minuter innan han kastade den på golvet och tog fram en ny, och gjorde samma sak :)
Han måste ha råd att köpa cigg för 50 kr, men han hade inte råd att betala 29.90 för en brietårta :)
Men jag är iaf tacksam att polisen kom och hämtade honom snabbt, så att vi fick gå hem någon gång.

Men nu måste jag hoppa i säng. imorgon är det jobb igen :)

Ha det bäst

Scaramanga




Kommentarer
Postat av: Anna-Karin & Molly

Oj Oj. Vilka dårar de finns.

Kan ju tänka mig att de är värre nere i huvudstaden nä i lilla njurunda där jag jobbade... Skulle vara roligt att få vara med dig än dag på jobbet. För att se alla tokar som bor där nere!



Hoppas att Polisen lyckades få tag på idioterna som snodde kött. Dom skulle få stå nacken mitt på plattan en dag med en skylt hängandes runt halsen där de står: SÅ HÄR GÅR DE NÄR MAN ÄR HJÄRNDÖD OCH SNATTAR KÖTT ELLER DYLIKT FRÅN EN AFFÄR!



För inte fan hjälper de med nån ynka böter... Vårat Samhälle kommer att gå om kull om inte Föräldrar Börjar att UPPFOSTRA sina barn...



Ha en underbar helg!

2009-08-22 @ 14:45:56
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0