Dårarnas afton......

Idag har det varit värre än vanligt kan jag bara säga.
Det första som händer är att jag kommer på jobbet är att jag får skäll av en i personalen.
Man kanske kan starta ett företag där man tar betalt av folk som vill skrika av sig?
Jag tror isf att jag skulle vara miljonär på en vecka ibland........
Men jag får ta tag i det där i morgon....... Idag kände jag att det inte var så stor idé.

När klockan närmade sig 18 och golvpersonalen skulle gå hem så observerar jag 4 personer och inser snabbt att de inte är vår vanliga kundkrets.....
Jag lyckas hejda en i personalen innan denne gick hem och bad honom om hjälp, han har ju lite enklare att hålla koll som gick omkring civilklädd.
Vi observerar dessa fyra individer medan de går raka vägen till köttdisken.......
man Nr 1: Ser ut som Kent Agent med solglasögon och kraftig övervikt.
Man Nr 2: Såg ut som Stig Helmer Olsson i sällskapsresan, han hade en halmhatt :)
kvinna 1 o 2 bar sina typiska vardagskläder.

Min kollega observerar en av kvinnorna som börjar lasta köttbitar rakt in i sina kläder......
Min kollega väljer att konfrontera detta muntra gäng, och frågar vad de sysslar med.....
han upptäcker att vårt kött lastas rakt ner i en specialsydd kasse...... Som var nästan helt omöjlig att se.
Jag ansluter till min kollega och sen börjar ju dårarnas egen högtid.
Stig Helmer skriker rakt ut att vi ska ge fan i dom, annars ska vi få stryk
Han greppar tag i en grillolje flaska som står i närheten och börjar rikta slag mot oss.
Vi trycker på överfalls larmet och de börjar skratta. De börjar bege sig mot utgången och ber oss följa med så vi kan få oss en riktig omgång......
Vi följer efter dem på avstånd, och när de nästan är ute så vänder sig Kent Agent om och ger mig en kraftig knuff i bröstet. Det märkliga med mig är ju att jag aldrig reagerar med ilska i sådana här situationer? Jag behåller mitt lugn även om jag inte flyttar mig för dem. Jag vet inte vad det beror på?
Kanske beror det på rädsla, eller på sunt förnuft?
jag vet inte, men detta muntra gäng springer ut genom dörrarna och hånar oss. Men min kollega tog ju deras reg.nr. Så antagligen kommer de snart att vara fast, som tur är :)
vi fick ett väldigt professionellt bemötande av polisen som snabbt var på plats. Han frågade om jag ville anmäla knuffen i bröstet? Jag frågade om det tjänade något till?
Och jag fick till svar. Ja, gör det, de ska fan inte få bete sig hur som helst.
Det var skönt med ett ärligt svar tyckte jag.

Situation nummer 2

Jag går runt och frontar i butiken är jag plötsligt möter två överförfriskade pojkar i 14 års åldern som stinker sprit.
Denna fina konversation utspelar sig.

Jag - Hej
pojken - Hej
(P) - Varför säger du hej till mig? (han ställer sig 15 cm från mitt ansikte)
(J) - Man måste ju hälsa på alla kunder, eller hur?
(P) - Känner du mig?
(J) Nä?
(P) - Sluta prata som du känner mig!!!!
(J) - öö JAHA? ( Tålamodet började nu på att ta slut)
(P) - Jag ska inte stjäla något!!
(J) - Vad bra då.
(P) - Vill du titta i kassen?
En annan av mina kollegor ansluter.
(J) - Nä, det behövs ju inte du kom ju just in, jag vet att du inte har tagit något.
(P) TITTA DÅ!!!!!
Min kollega tittar i påsen.
(P) DU!!! ( tittar på mig) FÖRSVINN!!!!
(J) Varför det?
(P) FÖRSVINN, DU STÖR MIG!!!!!
(J) Tråkigt, men jag arbetar faktiskt här. Du kanske borde fundera på att gå ut?
(P) NÄ! Jag ska handla.¨
(J) handla då, men var snäll och gå sen.
Efter ett tag går pojkarna ut, utan att ha handlat. och de snattade inte.
När min kollega sedan går ut för att låsa. Så sitter pojkarna utanför.
(P) Jag snattade hos er!!!
(K) Jaha, men det vet jag ju att du inte gjorde, jag stod ju bredvid hela tiden.
(P) Jag snattade iaf!!!! :)
(K) Vad snattade du då?
(P) Det talar jag inte om.....

Man kan ju fundera på vad människor egentligen vill? Är deras enda agenda att starta bråk, och ställa till så mycket skit som möjligt, på så kort tid som möjligt?
Sedan kan man ju fundera på var dessa pojkars föräldrar håller hus?
Det kan inte vara normalt att 14 åringar är prutt fulla på en onsdag?
Det är tur att det finns många underbara människor som fungerar som motvikt till dessa dårar.....
Nu ska det bli skönt att lägga sig och sova, förhoppningsvis kan man ju glömma denna dag och somna fort.

Ha det!

Scaramanga
En nyfiken man vid denna tidpunkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0