Dödens väntrum......

Idag har man varit ledig. super nice.
Det enda felet var att mitt damp syndrom jag hade igår inte gick över, jag lyckades inte somna förrän klockan 03:30......
När klockan ringde vid 7:30 så var det ju bara att inse sina begränsningar. Hade jag klivit upp då, så kan jag lova att jag inte hade mått så bra.
Jag vände mig om istället och somnade om.
Jag vaknade vid 9:30och insåg att jag höll på att för sova mig. Jag kastade på mig kläderna och började vandra mot örnsbergs vårdcentral för att vaccinera mig. :D
När jag äntligen kommer fram så öppnar jag dörren och då slår stanken mot mig....
Stanken av gamla människor och desinfektionsmedel.
Jag ser mig omkring och inser att jag hade kommit rätt.
Där sitter en massa människor främst äldre, vilka åkommor de led av kan man bara gissa.
Jag tar min nummer lapp och sätter mig ner för att vänta. människorna i rummet sitter och hostar, kliar sig och stönar....
Jag känner att jag börjar få svårt att andas alla dessa sjukdomar lidande blev för mycket, jag blev tvungen att gå ut. :)
Jag är inte hypokondriker, men det är något med dessa väntrum.... eller som jag kallar de dödens väntrum.
Som gör att jag får obehags känslor....
Jag måste iaf säga att jag beundrar människor som jobbar inom vården mer och mer för varje dag som går.
Själva vaccinationen gick utan problem, jag hade en jätte trevlig sjuksköterska som tog hand om mig.
När vi sitter där och håller på så hör jag denna konversation

- Ja då ska vi titta blodtrycket.
- ja gör det.
- så du hade  (värde)
- ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MEN DET ÄR JU JÄTTE LÅGT:
- Men det är fullt normalt att blodtrycket sjunker för en person i din ålder.
- SNÄLLA, HJÄLP MIG DOKTORN: DET ÄR JU JÄTTE LÅGT.

När jag hörde denna konversation så kände jag hur svetten började rinna. Jag kunde knappt koncentrera mig på vad min sköterska sa. Jag ville bara därifrån och det fort.

Usch nu kommer det att dröja ett bra tag innan jag besöker en vårdinrättning igen.

Efter besöket så valde jag att gå och klippa mig. Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Men när jag sitter där i stolen så känner jag mig helt slut,  Huvudet bara snurrar.
Om detta berodde på sömnbrist, vaccinationen eller besöket i dödens väntrum men jag var väldigt glad när jag kom hem och allt var klart. :D

Ikväll så har jag tvättat och skickat sms :)
Det var jätte kul att skicka dessa sms, det livar ju helt klart upp min vardag. så jag säger tack för det :)
Det var skönt att du inte såg mig som en kompost iaf :D

Men nu är det dags för sängläge

Ha det bra med er allihopa!!


Scaramanga



Den gode doktorn slår till igen :D

Kommentarer
Postat av: kulturella

ja ja ja men det gick ju bra........eller

2009-08-20 @ 11:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0