Exotiska Scaramanga :)

Jag kom på situationer till som hände idag, som jag tänkte delge er.

Exotiska Scaramanga.

En kvinnlig säljare kommer in i butiken idag,

- Hej, jag söker chefen.
- Javisst. Vänta ett tag så ska jag gå och titta om han är ledig.
- Vart, kommer du ifrån?
- Från en liten by i det allra mörkaste hälsingland, vid namn det brutala Gnarp.
-öh okej.
- Varför undrade du det?
- Du har så vacker dialekt, du får se till att inte tappa den.
- Ingen fara, jag kommer ju från norrland så jag är exotisk.
- ööh exotisk???
- Ja, jag har ju bott här i nio år nu, och den har inte försvunnit än. :D
- jaha, ojdå. Jag trodde att du nyss hade flyttat hit.........
- ja men så är det med oss exotiska norrlänningar :D Vi kommer hit, och sen ser alla infödda stockholmare oss som exotiska, för att vi pratar lite dialekt.
- Sant, men vackert är det ju iaf.
Sedan gick hon in till chefen, fast jag undrar hur det samtalet gick. Förr hon verkade ganska om-tumlad efter vår konversation :D

Situation nr 2

Jag sitter i kassan och en av mina absoluta favorit kunder kommer in. Hon är en levnadsglad tant på 75 + som går med rullator och alltid ska prata och skratta. Hon är helt enkelt underbar :D

- Hej
- Hej, Scaramanga.
- Hur är det med dig idag?
- Jo tack, det är bara bra,
Hon tittar mig rakt i ögonen och utbrister.
- Men vad har du gjort?
- ?? Ingenting, vad jag vet ???
- Du har ju rakat av dig skägget!!!!
- Du har rakat av dig Brad Pitt skägget!!!!
- Du som var så snygg!!!
(Min skäggväxt sträcker sig ju till några glesa strån här och där)
- Så du tyckte att jag var snygg då? när jag var orakad? i mitt Brad Pitt skägg??
- OOOO jaaaa, mycket snygg.
(Alla i kassakön började skratta)
- Så nu går du hem och sparar ut det igen, alla tjejer kommer ju att tycka att du är så sexig.
- Ja, men du vet ju att jag bara har ögon för dig :)
- Ja, men det vet jag ju. :D men gå hem och spara nu!!!
- Jag tror inte chefen skulle uppskatta det lika mycket som du..
- ÄÄH vad är viktigast, jag eller chefen?
- Självklart är det ju du, snygging.
- Det är bra Scaramanga, sköt om dig nu.
- Tack detsamma. :)

Ibland får man oerhört mycket tillbaka av kunderna, det är det som gör detta jobb så otroligt kul :D

Men nu är det snart dags att sova.

Ha en bra kväll

Scaramanga



Scaramanga eller Brad Pitt det är frågan?? :D




När du vill känna dig exotisk för en stund i Stockholm :D



Kommentarer
Postat av: kulturella

jahadu.......................jag ska i allafall till uppsala men knäet snart ,tror jag.sen blir det nog 2 kryckor genom skanstull.

2009-08-19 @ 09:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0