Gamla hamburgerbröd ?

Detta är en konversation som utspelade sig mellan mig och en kund.

(K) - Hej, igår när jag köpte hamburgerbröd, så var de dåliga!
(J) - Ok, vad tråkigt. Vad var felet då?
- De var alldeles hårda, och ändå bad jag personalen att ta fram ur frysen, så jag fick nya.
- Ja då låter det ju väldigt konstigt....
- Ja, men de var väl gamla.
- Det har jag mycket svårt att tro, eftersom du fick dem ur frysen.
- Ja, men ni plockar väl ut från hyllan, och lägger i frysen när de börjar gå ut ur datum.
- öö Nä. Jag skulle inte tro det, de varor som står i frysen kommer ju direkt från leverantören.
- Ja, men de var alldeles hårda iaf.
- Det var inget som hände med hamburgerbröden under vägen då?
- Nä, vad skulle det ha varit?
- Jag vet inte, de tinade och du la dem i frysen när du kom hem igen?
- Nä, jag bor ju alldeles här i närheten, men fy vad hårda de var.
- Tråkigt, men självklart ska du få en ny påse.
- Vad bra, kan jag få en ur frysen då?
- Självklart ska du få det.
Jag hämtar brödet och kommer ut ur frysen.
- En fråga bara åt du hamburgarna samma dag?
- ja.
- Jaha lät du hamburgerbrödet tina innan eller?
- öh nä, de körde jag i micron.
- Ja då har du problemet där, du har kört dem för länge.
- men, men jag körde ju bara lite.
- Ja men när det kommer till hamburgerbröd så spelar det ingen roll eftersom det är en sådan känslig produkt.
- jaha??
- Ja, mikrovågorna slår sönder strukturen i brödet. så att det blir hårt som en betongklump.
- Nä, nu driver du med mig.
- Lita på en unkis som har värmt mycket hamburgerbröd!.
- jaha?
- Du får den här påsen, men gå hem och gör ett experiment, låt det ena brödet tina i rumstemperatur och så kr du det andra i micron så jämför du resultaten.
- Det ska jag göra, men det låter ju helt sjukt.

Kunden tar sin påse, och går hem. Hur resultatet blev har jag ingen aning om, men jag lovar att hålla er underrättad. :)
Man kan ju se sig bilden framför sig, han kommer hem stressad och ska laga mat snabbt. han kastar in hamburgerbröden på full effekt i 30sek.de är ju jättegoda direkt när de är klara. Men när han sätter sig och ska äta, så håller stackarn på att bita av sig en tand på sina uppvärmda betongklumpar :)

men förhoppningsvis så lärde han sig något om sin kära micro

Micron = hamburgerbrödet nemesis :D
Gamalt unkis ordspråk;)

Ha det bra

Scaramanga



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0