Hötorgs skräcken :D

Tänk vad mycket sjukt man kan se i denna stad. Idag var jag och Lisa inne i stan för att fika och prata skit. :)
Vi började vår vandring mot gallerian för att inta vår lunch på STACH. (jag tror det stavas så..)
Det är ett italienskt ställe som serverar mat till överkomliga priser, men deras service önskar man mer av. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att värma mat i en micro och ge det till sina kunder. Men tydligen så är det besvärligt, det är roligare att stå och prata med personalen eller andra kompisar.
Men maten var god och vi fortsatte vår vandring ner till hötorget. Vi satte oss på ett café och fikade, men bestämde oss efter ett tag för att sätta oss i solen vid konserthuset på hötorget.
Vi började spekulera om vi skulle få se Hötorgs skräcken idag? :)
Hötorgs skräcken är vår benämning på en gammal kvinna som går runt vid hötorget och skriker och slår efter ungdomar. :) Man kan inte höra vad hon säger, men av någon märklig anledning hatar hon ungdomar och speciellt tjejer, Först brukar hon skälla på dem, sen attackerar hon.
Det är helt sjukt att se.
När vi bäst sitter där på trappan och solar oss, så kommer polisen körande på själva torget.
Helt plötsligt slår de på sirenerna mitt framför en barnvagn? barnen och de stackars föräldrarna får en chock och hoppar ur vägen, men då hoppar polisen ur bilen och springer iväg. Utan att låsa bilen.....
Sedan ser vi inte polisen något mer på hela dagen, vem vet de kanske hade bråttom till Mcdonalds för att köpa munkar?
Det var en hel del ungdomar som var sugen på att hoppa in i polisbilen kan jag lova.
Jag och Lisa ger oss efter ett tag iväg för att köpa en glass. Det är ju det bästa med sommaren helt klart.
När vi som bäst står där och beställer vem tror ni inte dyker upp? Jo mycket riktigt, Hötorgs skräcken:D
Idag är hon helt tokig, och jagar de stackars ungdomarna under ett konstant skrikande. Hon jagar en stackars flicka och försöker dra henne i håret. Så här i efterhand kanske man får inse att psykreformen inte var en lysande idé. Nu går dårarna lös bland oss vanligt folk.....
Den stackars flickan hann undan med blotta förskräckelsen, och Hötorgs skräcken rusade ner i tunnelbanan tror jag, för försvann det gjorde hon :)
Jag har oxå passat på att handla två nya böcker idag :)
Jag har ju mitt intresse för andra världskriget så idag köpte jag

Gulag - De sovjetiska lägrens historia
Hitler - Stalins hemliga dossier
Härskarplanen - Himmlers jakt på det ariska ursprunget.

Döm mig inte efter min boksmak, men det är intressant att sätta sig in i personligheter som såg till att miljoner människor dog, Vad drev dem egentligen?

Men nu ska jag lägga mig och läsa hoppas ni får en bra kväll :)

Scaramanga

                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0