Turist diarré

Idag har jag tagit itu med slut förberedelserna inför mina utlands resor. :)
Jag ringde ner till vårdcentralen och informerade mig om vilka vaccinationer jag behövde inför resorna.
Det hela skulle gå löst på ca 1400 - 1500 kr!!! Hutlöst tyckte jag, man tycker ju att sådana borde vara gratis i ett I-Land som Sverige 2009.
Men det roligaste var nog iaf att det fanns ett vaccin mot turist diarré. Fast sjuksköterskan rådde mig att köpa tabletter för det var billigare, och sen så var det inte säkert att vaccinet fungerade??  :)
Frågan som poppar upp i huvudet blir då, hur kan man marknadsföra något som ett vaccin om det inte r säkert att et fungerar?
Men jag hade iaf tänkt ta den, det är ju bättre att förekomma än att förekommas. :D

Igår var Dénise här oxå. :) Det var jätte trevligt. Hon tyckte dock att jag drev ett arbetsläger. Jag blev tvungen att be henne om hjälp med middagen, när jag måste springa till tvättstugan.
Men jag tror hon överlevde iaf. :D
Jobbet hon tvingades utföra var ju inte så betungande, det var att röra i en kastrull med spaghetti. :)
Sedan har jag oxå hört att om gästerna hjälper till med matlagningen så förhöjs njutningen av middagen. :D
Så tänk på det innan ni blir inbjudna till Scaramanga på mat.
Ska ni krubba så får ni skrubba :D

Men nu så ska jag ta och försöka äta lite kvällsfika, för att sedan gå och sova.

Ha det bäst

Scaramanga





Scaramanga i köket?
Ungefär så här det det ju ut när man lagar parad rätten :)
Ett tips pasta, bea och svartpeppar är oxå en grym kombination :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0