Varför en unkis blir rik på att städa :)

Idag var det äntligen dags för den så kallade storstädningen av unkis lyan :)
Jag måste bara säga att man kanske ska städa oftare. Under min framfart med dammsugaren så hittade jag inte mindre än 103,50 kr på golvet i små pengar. Nu kanske ni undrar om jag har som Joakim von anka och traskar runt i små pengar hela dagarna. Men så är inte fallet. Jag kan tänka mig att jag är som unkisar är mest. Man kommer hem från krogen någon gång på söndag morgon, med fullt med små pengar i bakfickan. När man sätter sig ner i soffan för att avnjuta en ljummen big mac så kastar man ju byxorna på golvet. :)
För en sak är säker BIG MAC ÄTS ALLTID HALV NAKEN!!! annars är det inte riktigt klass på den måltiden :)
När man sedan vaknar till liv någon gång på söndag eftermiddag och inser att man inte fick något denna helg heller..... förutom en väldoftande donken påse bredvid soffan förstås :D
Man vinglar mot toaletten och slår axeln i dörrkarmen och har man otur så får man upp hela gourmé måltiden.
Efter en grundlig genomgång på toaletten med flera borstningar av tänderna och en dusch, så börjar man känna sig som en människa igen. Tills man kommer ut i vardagsrummet......
och inser att alla små pengar har ramlat ner på golvet under byxornas korta flygtur.
Detta gör mig väldigt trött och jag brukar återgå till soffläge. När man sedan kliver upp är det måndag och dags att gå till jobbet. Och när det kommer till att städa mitt i veckan så finns det ju alltid fullgoda skäl till att låta bli. :D Man måste ju spela battlefield, fika, sova ja precis allt annat utom att städa :)
När helgen sedan kommer är det ju dags att gå ut och titta på vackra damer och sedan börjar hela historien om igen. Så ni kan ju förstå att golvet är en enda stor spargris :D
Jag städade oxå bakom sängen idag, jag kommer inte att behöva handla kläder på ett tag. Jag hittade 9 PAR inte stycken strumpor, 5 Kalsonger, 3 T-shirtar och 3 par fryshandskar. :D
Så ett gott råd till alla unkisar, städa oftare få mer pengar och mer kläder :D
Sedan kan ni slösa bort era ny-funna pengar på krogen, och vips så ligger de på golvet igen :D

Ha en super kväll

Scaramanga



Kommentarer
Postat av: Dénise

"När man sedan vaknar till liv någon gång på söndag eftermiddag och inser att man inte fick något denna helg heller..... förutom en väldoftande donken påse bredvid soffan" Hahaha!

Å vilken tur att du hittade fryshandskar så du inte behöver akuthandla det ;P

Jag tror jag är lättroad idag och borde sova... Men det var kul inlägg. Ses imorn! Natti!

2009-08-10 @ 23:41:09
URL: http://blondie86.blogg.se/
Postat av: kulturella

ibland funkar det så för en hemma tant med...

2009-08-11 @ 10:10:48
Postat av: Anneli

Hahah du är knäpp :)

2009-08-11 @ 20:03:22
URL: http://nilnur.blogg.se/
Postat av: Erica

& du klagar på tjejer som går i mysbyxor haha;)

2009-08-12 @ 13:01:43
URL: http://sweptaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0