Helgen.

Nu var det grymt länge sen jag skrev på bloggen, skämmes är väl minst sagt det rätta ordet. Men jag lovar bot och bättring, eve åker ju hem till sin familj på torsdag. Då måste jag ju ha något att fylla tiden med, när hon är borta. Stackars mig hur ska jag klara mig i 12 dagar?
Hon börjar redan frukta att jag ska falla tillbaka in i unkis stilen. Det innebär att leva på enbart paradrätten, unkis tvätta = alla färger och alla kläder tvättar på 40 grader kulörtvätt. Givetvis snabbprogrammet. :D
Städning vad är det? och kvällarna fyllda av att spela battlefield.  Vi får väl se hur det går, kanske klarar jag mig eller så kommer eve hem och får ett utbrott på mig för att jag har färgat kläder och bara kastat in dem i garderoben. :D Vi får hoppas jag klarar mig, så jag slipper eves vrede. :D

I helgen har det varit jobbar helg. Som vanligt när Scaramanga jobbar helg börjar dårskap hända. (gammalt dagligvaru ordspråk)
I fredags gick jag runt i butiken och frontade när en kund kommer fram till mig och säger att två alkisar står i pantrummet och skriker åt en invandrare att han ska åka hem. Jag tackade kunden och begav mig ut till pant rummet för att se vad det var för uppståndelse
Utanför pantrummet stötter jag på invandraren.   I = Invandraren, S= Scaramanga A = Alkis
(I) - POliZIA!!! POLIZIA!!!
(S) (Vad i helvete är det som håller på att hända? en invandrare med enbart en arm och reflex-väst står och skriker efter polis?)
Jag tittar in i pantrummet och ser två alkisar som står och pantar säckvis med ölburkar.
(A1) - ÅÅÅHH Det är okej om vi pantar här va?
(S) För det första ska du inte stå här inne och dricka öl, så du kan gå ut på en gång!
(A!) ööö varför det?
(S) - för det är förbjudet enligt lag, och för det andra för att jag säger åt dig!
(A2) - Vad fan är det om?
Jag eskorterar alkis 1 ut.
(S) - Jag fick kundklagomål om att ni två stod och bråkade med denne man.
(A!) - Va fan vi bråkade inte!!
(S) - OCH VAD SYSSLADE NI MED EGENTLIGEN DÅ?
(A1) - Vi sa åt honom att vänta som alla andra, vi står faktiskt i kö i detta land.
(S) - En sak ska du ha jävligt klart för dig att NI TVÅ ska inte tala om för någon annan vad de ska eller inte ska göra.
(A1) - Nähä och vem ska göra det då, tycker du?
(S) - Så länge ni befinner er här så är det jag som gör det, för din del så hoppas jag att DU inte har något problem med det?
(A1) nädå, nädå, det är lugnt polarn, förlåt om vi bar oss dumt åt, man blir ju bara så förbannad......
(S) - Det är lugnt, men se för fan till att sluta bråka med invandraren, han har inte gjort er ett skit.
Jag går in i butiken och lämnar dårarna vid panten. :D

I övrigt har helgen varit lugn. Idag har det ju varit lucia och även jag ville ju vara lucia-snygg på jobbet. så här såg jag ut. Jag fick väldigt många komentarer kan jag lugnt påstå :D


Ha det bäst

Scaramanga


Kommentarer
Postat av: Eve

oj oj...min vrede är inte att leka med :P

2009-12-14 @ 11:17:41
Postat av: kulturella

men min ..jag har skapat den ju....den är blå ...en ful vacker fågel....

2009-12-15 @ 10:09:31
Postat av: A? ;)

hahah kungen har blivit drottningen! hahhaa

2010-01-14 @ 14:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0