Kondoleansbrev till Gnarp. :D

Härmed måste jag meddela att Scaramanga inte kommer till bygden denna julhelg :(
Tyvärr så kommer jag att jobba och kan inte vara med på de traditionsenliga tillställningarna, så som glögg mys den 23 december och givet en utgång på bergegården på juldagen. Men det kanske är bra att jag inte kommer? För då kanske en del folk får sina öl serverade fortare :D Det tar ju ändå minst 10 minuter att få en mariestad i flaska öppnad, serverad och betald. :D
Men det är ju en del av charmen med att gå på bergegården :D
Jag har ju aldrig varit med om att man säljer öl ur garderoben någon annanstans.
Eller att människor blir utkastade för att få komma in 5 minuter senare, men det är kanske den gnarpska versionen av kapitalismen :D
Så länge de kan stå upp fungerar sväljreflexen :D
och mariestads 50 cl kan säljas till överpris.
Men det är personalen på bergegården värda det är inte många dagar om året som det är mycket folk där.

Tyvärr blir det ju ingen hockeymatch mot familjen ekvalls i år, tråkigt. Det brukar ju vara en av julens stora höjdpunkter. När en lagom bakfull och spyfärdig Scaramanga äntrar isen som foppa i sina forn stora dagar, eller var det bambi? :D Hur som. så brukar det vara mycket trevligt och jag hoppas att det blir match nästa år.

Men jag ska passa på att önska alla som brukar förgylla mina jular i Gnarp, en riktigt god jul och ett gott nytt party år.

Ha det bäst

Scaramanga









Nästa år familjen ekvalls har Scaramanga ordnat en hel uppsättning nya finter :D

Kommentarer
Postat av: Ernst

Ingen jul i Gnarp. Du har blivit en landsförädare!

2009-12-17 @ 10:51:01
Postat av: Fam, Lars Ekvall

God jul & Gott nytt år! Önskar Lasse, Inga-lill & Jonte! Får väl nöja mig med att snura upp storebror=D

2009-12-17 @ 10:54:32
Postat av: Eve

Bergegården låter lite särligt... Men det kanske passar gnarp? ;)

2009-12-17 @ 10:55:04
Postat av: kulturella

ibland holler jag med eve....godjul.osv.

2009-12-17 @ 11:00:37
Postat av: F.Wagenius

HAH! Så får du fira julen här istället! Med mig, Olle, Johan, Kajsa, FARFAR! and so it goes on. Jag njuter av skadeglädje!

2009-12-17 @ 16:56:05
URL: http://wagenius.blogg.se/
Postat av: Nizze

Men... en del av återvändarkvällen försvinner. Men det är utveckling Scara! Hoppas du har en bra alternativplan :)

2009-12-17 @ 17:44:28
URL: http://www.gnarsp.com
Postat av: Marre

Men den håla kan man var utan :P

2009-12-17 @ 18:31:27
Postat av: syster yster

Men hjärtat då! jag har laddat för karaoke här hemma, att få höra din ljuva stämma kommer att förgylla julkvällen för hela Örby(ironisk va jag där det låter för jä*ligt). Dessutom är Olle nybadad och nyparfymerad och har fått tagit Eves plats vid julbordet. du kommer att få en jul du sent ska glömma. Puss

2009-12-18 @ 12:06:16
Postat av: Lottapotta

Vi kommer sakna dig vännen!!! Det blir inte riktigt samma sak utan dig... Hoppas ordningen återställs till nästa år!!!

2009-12-19 @ 13:08:44
URL: http://gama.zoomin.se
Postat av: Kröpen

Tråkigt:( Men ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År i a f. :)

2009-12-21 @ 04:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0